Terug naar de kust

Luxemburg, Diekirch

En daar ga ik weer ruim 300 km verderop naar de Nederlandse kust.

Wacht nog even op de bakker, die hier op de camping komt, kijken wat hij te bieden heeft. Brood en iets lekkers?
Tank vol gooien bij het dichtstbijzijnde benzinestation en misschien nog wat boodschappen doen, ik zag gisteren op de fiets de Lidl, maar weet niet of dat op mijn weg is.

Tot later vandaag.

De bakker, die was er om 9 uur nog niet en ben dus maar gaan rijden.
Door alle wegopbrekingen kwam ik het dorp niet uit, wel daardoor dichtbij getankt en bij de Lidl boodschappen gedaan, maar na een dik half uur en 2 keer dezelfde weg heen en weer te zijn gereden, later, het besluit genomen gewoon een willekeurige afslag te nemen, ik zie wel waar ik uitkom. Én dat was nou net de goede :-).
Weer een beetje Italiaanse wegen, slecht, met kuilen en gaten en zelfs een paar haarspeldbochten, het is België. Maar dan ben ik ineens in Nederland, met nog steeds mooi weer, niet zo warm, maar de zon is er.
Mooie plek, met verharde ondergrond speciaal voor campers, vind het duur betaald, toerisme in Nederland mag wat kosten. Zelfs voor de wifi moet apart betaald worden en niet zo'n beetje ook €6,00.
Het floepte eruit ;-) "ik heb 3500 km gereden en op tig campings gestaan en nergens voor wifi betaald" de receptie dame reageerde nog niet eens, ach ja, zij kan er ook niets aan doen.
En het blijkt nog niet eens goed te werken en sterk is het zeker niet.

Fiets van de drager, zo maar eens de omgeving verkennen.

Cadzand is een dorp, gelegen in het uiterste westen van de de Nederlandse provincie Zeeland. "In 2021 telde het in de regio Zeeuws-Vlaanderen gelegen dorp 735 inwoners. Sinds 2003 is Cadzand een deel van de gemeente Sluis. Tot Cadzand behoort ook Cadzand-Bad*.
Midden 11e eeuw is de drooggevallen zandplaat Casant aan de kust van het Graafschap Vlaanderen geschikt voor beweiding en akkerbouw. Als beloning voor hun diensten krijgt de adel van het Graafschap percelen te leen (leenstelsel). De eerste leen is het Roffoelkin op het midden van het eiland. Het wordt afgebakend door een aarden wal van 1 meter hoog. De versterkte hofstede Burggravensteen wordt er gebouwd. Ook de percelen rondom het Roffoelkin krijgen een aarden wal. Dat zijn nu de weggetjes die in dat poldergebied liggen.

Richting Sluis gereden, maar op het strand blijven hangen. Overal palen in het zand en de zee, daar hou ik van, natuurlijk veel foto's gemaakt.

Terug op mijn plek belt Vanja en ik zak direct door mijn stoel, pennetje afgebroken, zo maar eens kijken of ik dat kan repareren. Vanja in een deuk natuurlijk, geen beter vermaak dan leedvermaak ;-)
Mijn eigen kostje (Lidl) gekookt en wel binnen gegeten, het koelt snel af als de zon onder is. Maar de zon wás ér, wat een mazzel!
Stoel weer zitklaar gelukkig, ik heb er maar één bij me.

Voor de zekerheid een (corona)zelftest gedaan en die is gelukkig hartstikke negatief, toch een soort van spannend!
Ondanks ik 0 klachten heb, maar toch.
Waar een naar iets, zo'n stokje in je neus en wel in beide neusgaten brrrrr ik voel het nog :-).

De wifi is inmiddels zo goed (moest even inwerken, denk ik) dat ik zelfs tv kan kijken, de eerste keer in 5 weken. Het nieuws en boulevard gezien, ik heb het nog niet eens gemist, maar wel weer even leuk.

Ik ga eens kijken wat ik morgen ga ondernemen, ieg lekker fietsen. Ik ga maar weer eens fietsknooppunten knopen, dat kan nu weer :-).

Wordt vervolgd bye bye.

Weer een aardig stukkie gereden! En eindelijk weer terug op Neerlands grondgebied. Heerlijk aan de kust. Ook in strandtenten kan je heerlijk eten of was je op zoek naar een beter restaurant in Sluis, eentje met sterren!? En wat ben je aan het knopen, wat moet ik daarbij voorstellen? Je bent er al weer! Fijne dag morgen! Groet, Ron