Dag 24 Reisdag van 207 km rechtstreeks

Albanië, Shkoder

Zit op mijn treetje een beetje zielig te zijn, ik zag Gerrie en Rob samen en zij zijn zó leuk samen, ik werd er verdrietig van en dat had Gerrie precies in de gaten, heel lief kwam ze me even troosten, "jij was er voor mij toen ik het moeilijk had", zei ze "en nu ben ik er voor jou", even een arm om me heen :-), de lieverd.

Vandaag een lange reis!
Advies NKC: volg de route!

Dat zal ik doen, netjes mijn navigatie (Miep) volgen dus. Net onderweg kom ik door "Krutje" een klein dorpje, met een straatmarkt, ik drop mijn bus langs de berm en ga even snuffelen, zo leuk, vind een rood emaille melkopschuimkannetje en maak natuurlijk foto's.

Ik ben met droog weer en zon vertrokken. Heerlijk onderweg bijna 100 km snelweg, lekker doortuffen met 90 km per uur. Raar genoeg haal ik Peter en Ria en Herman en Janny in, die later dan ik vertrokken zijn. Ach ja, ander merk navigatie :-), zij hebben waarschijnlijk een Truus of misschien wel een Annie ;-).

Ik krijg trek in een bakkie en dan kom je er altijd wel weer een paar van ons tegen. We drinken gezellig koffie samen, ieder zijn eigen smaak, espresso, cappuccino, latte of een Americano, met lekkere gevulde minicroissantjes uit de supermarkt.
Inmiddels gaat het ook druppelen, er is noodweer voorspeld en voor dat het losbarst gaan we verder. Én even later barst het idd los, donder, bliksem en regen zó hard dat we langs de weg stoppen tot het iets minder wordt.
Wel indrukwekkend de bliksem in de bergen, de regen houdt niet op en valt met bakken de hemel uit . De hitte van de afgelopen dagen heeft zich ontladen. En wat we graag wilden, gebeurt, afkoeling, het is 18°, maar dat is wel heel veel afkoeling ineens, na de 34° van gisteren en de trui gaat aan.
Nog 20 km te gaan, we rijden nu met zijn drieën en alle drie de navigaties sturen ons anders, ik volg de mijne.
Ach ja en dan doe je dat, moet ik rechtdoor, keren, terug en rechts af, dit lijkt geen weg meer te zijn, maar ik zet/rijd door :-), doodlopend!!!! Ik moet keren op een weg met een breedte van iets meer dan de lengte van mijn bus én aan beide kanten een talud, minstens 12 keer steken verder, rijd ik weer terug, ga het dorp in en Miep pakt het weer op, gelukkig! Want hier had ik niet uit willen stappen, het weggetje liep langs een wel heel naar uitziend tentenkamp.
Nog 9, 8,7,6,5 km en ik zie een bord met de campingnaam, een diepe zucht, Miep mag blijven, ik ben er en nog niet eens de laatste.

De camping Shkodra Resort ziet er geweldig uit, je kunt er heerlijk eten in het restaurant én het ligt aan het mooie Shkodra meer. De camping is voorzien van prima sanitair. Er is een broodservice in het restaurant, maar die is pas tegen 09.00 uur beschikbaar.
Hier blijven we 3 nachten, helemaal top!

Wij ontmoeten elkaar 's avonds om 20.00 uur oa om Lieke en Gerrit de gelegenheid te geven de Theth-gangers voor te lichten over hun 2-daagse tocht naar Theth én daar hoor ik niet bij.
Ik ga op excursie naar Shkoder.

Wilde weer eens gaan koken, maar het gaat toch het restaurant worden :-) Peter vindt het gezellig als ik mee ga.
Het is droog en een waterig zonnetje laat zich zien.

Na heerlijk gegeten te hebben, thuis in mijn camper lekker cappuccino gemaakt, met mijn nieuwe melkkannetje én de laatste Goudse stroop wafel :-).

Tot morgen maar weer, fijne avond