Dag 2

Nederland, Raamsdonk

Na een hele gezellige avond bij Albert, veel gelachen, een lekker wijntje en opgehaalde verhalen van ons Balkanavontuur, wat minder geslapen, maar fris weer op, klaar voor en nieuwe dag.

Hoe mooi blauw is de lucht!! Niet voorspeld, toch gekregen:-).

Op 4 stellen na (afwezig door andere zaken) zijn we inmiddels compleet, Eva is als laatste precies op tijd aanwezig en zijn we klaar om opgehaald te worden voor het verrassingsuitje. Echt, we weten niet wat ons te wachten staat, Albert heeft alles geregeld en het goed geheim weten te houden.

Om klokslag 11 uur rijdt een treintje voor de camping en rijden we door de omgeving, door weilanden, naar een authentieke klompenmakerij, waar we na een eenvoudige, maar heerlijke lunch, uitleg krijgen over het ambachtelijke vak. Het is meer een cabaretvoorstelling van de klompenmaker, hij geeft de uitleg een zeer humoristische draai, we amuseren ons kostelijk en liggen regelmatig in een deuk.
Na afloop staat er nog een kopje koffie mét cake voor ons klaar en wacht het treintje alweer voor de terugrit.
Het is heerlijk weer en we installeren ons op het terras waar het, onder genot van een drankje, weer een gekakel en gelach van jewelste wordt. We bestellen met zijn allen eten bij de plaatselijke pizzeria, wat om klokslag 6 uur keurig wordt bezorgd.
We mogen de recreatieve ruimte gebruiken, inmiddels in de zon achter de schuur verdwenen en is het best fris geworden.
We laten het ons goed smaken.

Ton heeft de film van de balkanreis meegebracht en dat is een trip "on memory lane". Ook de film over hun Marokko reis is prachtig, het is inmiddels bijna half 11 geworden en zoeken we moe, maar voldaan onze campers op.

Het was een superleuke en gezellige dag!
Zo bijzonder, na bijna een jaar pakken we allemaal zo de draad weer op en is het net of de tijd heeft stilgestaan.

Morgen gaat een ieder weer zijn eigen weg, de een blijft nog even, de ander gaat een stukje verder naar een andere camping, de volgende gaat naar huis, ik ga naar de tentoonstelling van Finy, hier in de dorpskerk en zie daarna wel wat ik ga doen.

Voor nu welterusten en tot morgen allemaal.

Mooie dag Yvonne, Mooie kleine camping daar. Wist ik niet, terwijl mijn schoonzus daar op een steenworp afstand woont, nl in het Veer zoals zij dat zeggen. (Raamsdonksveer) Mooie dag gewenst! Groet, Ron

Ron 2023-04-16 07:18:15

Fijn dat je zo geniet! X

Margreet 2023-04-16 09:33:39

Foto's met een blauwe lucht zijn altijd mooier! :) Veel plezier lieve Yvonne!