Nog een dagje Trier

Duitsland, Trier

Ik begin waar in gisteren geëindigd ben.
Nog genoeg te zien en te ondernemen.

Én kijk het weerbericht eens, éindelijk!!
Het werd tijd, jullie weten, ik geef niet op, maar ik werd nu die regen wel echt zat!

Ik ga er weer en mooie dag van maken!
Tot later xx

Over de Römerbrücke naar de overkant van de Moezel. Zoals ik al zei, begin ik weer bij de Porte Negro, die ik nu ga beklimmen, 150 treden omhoog en ook weer omlaag natuurlijk. Een prachtig uitzicht, met iets minder donkere wolken en geen!! regen. Ook de binnenkant is prachtig, die Constantijn wist wel wat hij wilde!
Dan weer een stuk terug naar de Moezel, waar ik de Hochbunker, het Rathaus en de Barbara Thermen ga bekijken. De thermen worden door een glazen ommuring beschermd tegen de invloeden van buitenaf. Ook deze thermen bezoek ik van binnen, waar een pass al niet goed voor is, zo kom je nog eens op bijzondere plekken.
De Synagoge (een bijzonder bouwwerk), was ik al aan het begin van mijn sideseeïng tegen gekomen.
Als laatste voor vandaag, na een foto gemaakt te hebben van het geboortehuis van Karl Marx, bezoek in de bakker :-) broodje voor nu, aardappel taart met sperzieboontjes voor vanavond en aardbeien cheesecake voor bij de avond koffie. Top zo'n bakker!!

Morgen ga ik nog 1 side bezoeken en het Rheinisches Lardesmuseum, beide nog met de pass.

Vanmiddag nog een stuk langs de Moezel gefietst, links heen en rechts terug, of andersom, ik weet het niet ;-).
De douane molens opgezocht en de Benediktinerabtei St. Matthias bekeken en geluisterd naar het misgezang (Gregoriaans), wat uit de gewelven te horen was. Kippenvel. De kerk rook naar kerk, lekker, het zit toch wel diepgeworteld in mijn genen blijkbaar.

Inmiddels is het ineens bijna half 7. Ik ga mijn aardappel, bonen, ui focaccia opeten, heerlijk.

De camperplaats loopt vol, ik moet zelfs inschikken, niet van harte, want mijn fiets staat vast aan de drager, deuren op slot en de bearlock erop, ze moesten even wachten en staan nu zowat tegen mijn bumper aan. Het zal dus overal wel zo druk zijn, goed dat ik hier morgen nog blijf.
En het blijft binnen komen, waar ze allemaal staan? Het was al best druk, maar dit is echt niet normaal! Ik schat toch wel dat er zo'n 200 staan, van heel klein tot heel groot.

Het weer was nog een beetje wisselvallig, máár het was droog! Dat is al heel wat, 18° nou nee, zonder jas was nog geen optie.