Dag 7

Sri Lanka, Sigiriya

In de ochtend bezoeken we de oude koningsstad Polonnaruwa, de 2e van Sri Lanka, met de fraaie tempels en uit rots gehakte buddhabeelden.
Het is weer bloedje heet vandaag, de zon staat al lekker te branden. Veel water drinken vandaag. Het complex is overweldigend! Als eerste bezoeken we het museum, om straks de restanten beter te kunnen herkennen. De bus brengt ons van plek naar plek, dus we hoeven niet al te veel te lopen, wel fijn af en toe even de airco te kunnen opzoeken.

Het is al na enen als we op pad gaan naar onze lunchplek. We krijgen een lokale maaltijd voorgeschoteld, met veel kleine gerechtjes, midden tussen de rijstvelden, een prachtige plek! Én heerlijk eten, wat we precies gegeten hebben weet ik niet meer, maar het was wel lekker!

Daarna naar een familie op het platte land, de twee dames van het huis geven ons een kookdemonstratie van lokale gerechten. Nog op zeer ouderwetse manier, zonder modern keukengerei klaargemaakt.
We worden gebracht en gehaald met jeeps en wij mogen met een tuktuk, gaaf! Binnur valt achterover uit de jeep, gelukkig niet al te veel schade, niet meer dan een zere schouder, het is wel de kreukelclub ;-).

Op de terugweg nog even water scoren, 14 liter, kunnen we er even tegen, een dag of 3. Waterdrinken is echt een must, maar ook de cola en een banaantje per dag staan weer op het menu 😄.

Lekker nog even bijkomen in het zwembad voor we teruggaan naar onze koele kamer. Ik doe even een wasje
De airco snel aangezet bij terugkomst.

Weer genieten van het oneindige buffet en vanavond vroeg naar de kamer.

We rijden vandaag ca. 153,66 km
Hotel Sigiriya aan de Hotel Road.