On the road again

Frankrijk, Messanges

En daar ga ik weer, een stukje verder op huis aan.
Ik ben er vroeg bij en haal mijn stekker binnen en rijd van de keggen. De buurvrouw komt meteen uit haar hok, want de hond zit buiten en díe vindt mij best aardig. Maar ze weet in het Engels uit te brengen dat hij of zij, bang is voor auto's, dus ze haalt hem snel binnen, ik kijk haar nog maar eens nijdig aan en zeg "bonjour".

Eet nog een stokbroodje voor ik vertrek en dat kost me een stuk kies, ik dacht "een steentje in mijn brood?" nou nee dus. Gelukkig geen pijn, straks meteen een afspraak bij de tandarts inplannen.

Ik pak vandaag de tolweg voor zeker 2/3 van de rit en dat is toch wel een verademing, wat schiet dat op, kost een paar centen, maar dan heb je ook wat. Ben in een dikke 5 uur bijna 380 km verder.
Maar binnendoor heeft ook zijn charme, ga de tolweg af voor het laatste stuk naar de camperplaats en ik rijd zo een zonnebloemenveld door, ja tuurlijk, die moet ik vastleggen, ze zijn nu op z'n mooist, richtingaanwijzer uit en een zijweggetje in.

Miep brengt me bij een graanschuur, dit zou de camperplaats moeten zijn, geen bord én geen campers te zien, ik denk dat ik de coördinaten niet helemaal goed heb ingevoerd en rijd op de app van camper-aire, alsnog naar de camperplaats. Het is er heel rustig, eigenlijk ook wel even lekker. Maar, ga denk ik morgen wel weer verder, hier is niets te beleven, ik ga zo maar eens het dorp verkennen, tot straks.

Het is een echt Frans dorp, Saint-Servant, vervallen huizen en voor ons onbewoonbare, maar hier bewoond. Één restaurant, is gesloten, het zwembad, is gesloten, één kruidenier, die is dan wel weer open, maar heeft niets.
Wat ze hier wel genoeg hebben zijn stokrozen, die zie je bijna bij elk bewoond huis.

Het is stik benauwd en er hangt onweer in de lucht, het zal wel weer gaan regenen, vandaag trouwens geen zon gezien.

Ik ga op tijd mijn bedje in, morgen vroeg rijd ik verder naar Evreux, onder Rouen.

Fijne avond!

Hallo Yvonne. Pech met jouw kies😷 Mooie zonnebloemen , heel mooi. Verslapen dorpje, heeft toch zijn charme ❤️ Groetjes

Chris melis 2023-06-29 21:53:13

Ha Yvonne, Voelt als.jammer om weer richting huis te rijden. Wat prachtig die zonnebloemen! Ik hou ervan. Mooie dag weer gewenst! Groet Ron