Dag 4

Indonesië, Bandung

Na lekker geslapen te hebben, om 7u gewekt, een heerlijk ontbijt, wat een overvloed. Proberen niet al teveel te eten, is lastig pfffff.
Even bij Francky (onze reisleider) de extra excursies afrekenen, pff ruim 2 miljoen, haha, dat is ongeveer 165,00 euro.

Om 8.30u in de bus voor een stadsrondrit in Bandung, stop bij het oorlogskerkhof, indrukwekkend en prachtig onderhouden, daarna naar het museum Concordia, hier vond de landencoverentie plaats in 1955 en zie je foto's uit die tijd en de herdenking in 2005. Het gebouw werd voor optredens en conferenties gebruikt in de Nederland(ch)e tijd. Bandung wordt ook wel het Parijs van Java genoemd. In Bandung zie je nog veel art deco huizen, een erfenis uit vervlogen tijden. Bv het Savoy Homann Hotel en het regeringsgebouw Gedung Sate, het duurste art deco gebouw in Bandung.

We lopen naar onze lunchplek voor een hapje eten, niet bijzonder, maar goed. Wij worden af gezet bij het hotel en hopen op een middagje zwembad. Een deel van de groep vertrekt naar een muziekschooltje, een optionele excursie, wij wilden even niets, ook lekker toch!

Na anderhalf uur gaat het betrekken en voelen we de eerste druppels, we verschuiven naar onder de parasol. De druppels worden snel een stortbui, we gaan in de badlakens hollend naar binnen, druipend nat. Rennen naar de lift, sorry, sorry roepend voor hoe we erbij lopen in dit chique hotel.
Lekker douchen en even relaxen op de kamer tot het diner.

Koffer gaat vanavond met de bus vooruit naar Wonosobo en wij gaan met de trein.

Het was weer een heerlijke dag, met cultuur, zon en lol.

Wat leuk om jullie zo te volgen! ga helemaal terug in de tijd en herken een aantal dingen, dus ik ben er helemaal bij! Fijn dat je zo'n leuke groep hebt, dat maakt het extra leuk! Goede tip zeg die cola! Proost! heel veel plezier en ik kijk nu al uit naar het volgende verhaal!