Fietsen naar Husum

Duitsland, Nordstrand

Siteseeïng naar Husum, ligt pop 11,5 km fietsen en is vlak bij de dam naar Nordstrand. Husum is een leuke havenplaats met vele musea.

Ik rijd via het slot naar het centrum en kom voorbij (letterlijk, want ik fiets door) aan een geweldige conditorei met geweldige taarten in de etalage uitgestald.
Ik ga naar het marktplein en ga zomaar een straat in, kom ik toch weer langs de taarten winkel, nu kan ik er toch echt niet aan voorbij gaan en daal neer op het ook al bijzondere terrasje. Ik kies een cheesecake met chocolade en frambozen, zooooooo lekker, dat ik tegen de serveerster zeg, dat ik de hele taart mee naar Holland wil nemen, oh geen probleem hoor, zegt ze, ik pak hem wel goed ik. Ik heb het toch maar niet gedaan, hij had thuis zeker niet gehaald :-) :-).
Fiets verder naar de haven, waar ik mijn fiets neerzet en lekker een beetje flaneer langs terassen en winkeltjes, heel gezellig!
Het is eb en de schepen in de haven liggen dan ook droog, wat ik toch altijd een bijzonder gezicht vind.
Loop ook nog een stukje naar de vissershaven, waar alles zo van de boot wordt verkocht, maar hoe kom ik aan de overkant, geen idee en ik laat het ook maar zo, het wordt vanavond al zalm op de camping.

Ik fiets op mijn gemak terug met natuurlijk wat foto stops. Opeens zie ik links een doorgang naar het wad via een wel heel smal paadje, maar daar moet ik natuurlijk in. Het eindigt bij een lange loopplank naar idd het wad, wat blijft dat toch een geweldig gezicht, wad met eb en een beetje zonlicht.
Op de loopplank raak ik aan de praat met 2 dames, waarvan één vraagt of ik had gezien dat ze haar vinger opstak toen ik een foto maakte, ik zeg ik zal thuis kijken ;-). Zo grappig, ze vertelde dat ze Nederlands aan het leren is, ik hielp haar wel even, ik dacht dat het een grapje was, maar nee, ze was echt serieus bezig.
Verder door de dam over en met de schapen kletsen, die rustig door kauwen en denken, wat is dat voor gek schaap.

Rondje camping gedaan, tot mijn diner aan de deur werd bezorgd, top hoor én het was heerlijk!

Mijn dag was weer wel besteed. Mijn voornemen is morgen eens helemaal niets te doen, of het ook lukt, dat weet ik nog niet, jullie lezen het morgen, tot dan.
Maar eerst nog de dijk op om de zonsondergang bij de schapen te fotograferen en dat vinden ze erg grappig één damesschaap komt zelfs aan me snuffelen:-).

Hoi Yvonne, Wat is het daar mooi! Gr. Imke Prachtig, het is genieten!!

Imke 2023-09-04 09:56:57

Hoi Yvonne Wat ziet die taart er njammie uit Groetjes Kan je nagaan hoe het smaakte ,😁