Cuxhafen

Duitsland, Cuxhaven

Goedemorgen, de zon schijnt, al is er regen voorspeld, maar dit valt alvast weer mee!

Allereerst fiets ik naar de tourist info om een fiets "knotenpunkten" kaart te halen. Dit systeem kennen ze hier helaas niet, maar ik krijg een kaart met blauwe lijnen, de fietspaden, niet heel handig, maar dan heb ik ieg iets. En een folder met wat er per datum te doen is. Leuk vandaag is er markt, wel een stukje fietsen, maar dat mag de pret niet drukken. Een leuke markt, met veel "eigen" lokale producten, groenten, fruit, vlees, kaas, bloemen, kruiden, honing en nog veel meer etenswaren. Geen prullaria, een mooie afwisseling. Door naar het centrum en daar mijn cappuccino en taartje (mijn favoriet, cheesecake) van gisteren gevonden ;-). Niet gezocht toch gekregen, nou ja, zelf betaald natuurlijk.
Op de terugweg ga ik langs Kasteel Ritzebuttel.Tegenwoordig een restaurant.
Mooi!

Terug naar Coco voor mijn lunch en vóór de door buienradar voorspelde regen komt, naar het badplaats deel van hier. Een drukte van belang, weer veel winkels, bars en restaurants, wel in het groot.
Het wordt donker en donkerder, ik ga Stella opzoeken en als ik opstap, vallen de eerste druppels al. Gelukkig maar 5 min heel hard fietsen, als ik binnen ben, barst de bui echt los.

Nu binnen, strakjes weer opruimen (als het even droog wordt), beetje lezen en als de tijd van geeuwen aangebroken is, lekker slapen.

Fijne avond, doei.

Mooie dag Yvonne! Leuke markt, mooie plantjes! Het ziet er daar groot uit zeg. Tot het volgende verhaal. Overmorgen ben ik weer thuis. Groet Ron