naar Uithuizermeeden

Nederland, Lauwersoog

Vandaag zie ik de charme van Noord Friesland en Groningen en krijg ik iets mee van de landzijde van het Nederlandse Wad.
Mijn camping is geboekt dus ik maak er een wat langere reisdag van, vandaag maar eens de tips van de NKC route bekijken.

Ik start rustig op, het was gisterenavond best laat geworden.

Ik ga naar Noordpolderzijl, de kleinste zeehaven van Nederland. Prachtig uitzicht op Rottumeroog, Rottumerplaat en Borkum, het eerste Duitse Waddeneiland.
Niet dat ik er heel veel van zie, een streepje land ergens in de verte. Het cafeetje "'t Zielhoes" was superleuk en het terras uitnodigend. Goede aanrader door de beheerder van Lauwersoog.
Ik speel nog voor fotograaf, 2 oudere fietsers waren aan het klooien om een selfie te maken, dus zeg ik, willen jullie er samen op, jaaa graag was de reactie. Ach ja, kleine moeite, grote dank.

Onderweg, eindelijk een Lidl!! Lekker inkopen gedaan, ik kan er weer even tegen.

Verder naar "de Menkemaborg", een Groninger Borg uit de 18e eeuw. Ik parkeer Coco en loop er heen, mooi, maar ik ga vandaag niet naar binnen, het is al lunchtime en ga naar mijn camping plek.
Voor het eerst geen water in de buurt ;-), maar een prachtige, groene plek.
Ik ben in Groningen, duidelijk te merken, de dame van de receptie is nors. Ik vraag hoeveel een kaartje voor de boot naar Borkum kost, €29 (zonder fiets), zó veel, zeg ik, naar Texel kun je voor €5 heen en weer, nou dat vond ze niet leuk, daar kan ik toch niets aan doen en daar kun je het niet mee vergelijken, zegt ze nog. Pffff. Ik zie morgen wel. Ik laat mijn humeur echt niet verpesten :-) :-).

Fien oavend.

Welkom in het mooie Groningen, de mensen zijn niet allemaal stug hoor Yvonne! Dat weet je toch wel uit ervaring!

Imke en Albert 2023-08-23 18:55:12

Dat weet ik zeker, er zijn ook hel lieve en leuke :-)

ivie74 2023-08-23 20:02:25

Imke gelijk in de verdediging haha gelijk heb je, jullie zijn niet stug, maar lief!