Wat gaat de tijd toch snel

Oostenrijk, Kaprun

Vandaag weer naar Zell am See. Martijn is al vroeg vertrokken, heeft een dagje in te lopen ;-).
In het dal zitten we weer dik in de wolken, maar op de berg ziet het er alweer prachtig uit, volgens de webcam.
Zó handig, even boven kijken.
Ook wij (Ruby en ik) zijn een uurtje vroeger dan gisteren. Gj blijft thuis vandaag.
Wij gaan weer een stukje "spazieren" op de berg, maar ik wil zeker ook een poosje van de zon genieten!

We nemen de bus en de 1e lift voor vandaag naar het restaurant waar we met Martijn hebben afgesproken voor de lunch.
Het is nog erg rustig en we zoeken een lekker plekje in de zon, even genieten, het is prachtig weer en in de zon goed uit te houden.
Martijn schuift aan en heeft honger :-), dus iets lekkers gehaald. Na de versterking weer op het board en wij een stukje met de lift naar beneden, naar het begin van de bergwandeling, dat blijkt nog wel even een dingetje, we nemen de verkeerde lift, ik loop gewoon achter Ruby aan, volgende keer zelf ook maar even opletten ;-), dus met de volgende terug omhoog en naar de andere lift, daar blijken we dan weer niet halverwege uit te mogen stappen, dus helemaal naar het dal, terug tot halverwege en met de stoeltjeslift alsnog naar de start van de wandeling.

De wandeling op zich is prachtig, door het bos en langs een klein (bevroren) meertje, wat een stukje hoger ligt dan het pad, er loopt een paadje naar boven en ik zeg, kom, we gaan naar boven, wel door diepe sneeuw, waar we dan ook regelmatig in zakken, met je arm tegenhouden, betekent dat je arm ook in de sneeuw verdwijnt, wat ons wel de slappe lach oplevert, maar we komen wel boven! Na het meertje rond te hebben gelopen, loopt het pad weer terug naar de stoeltjeslift, maar nu wel omhoog, dus ja, weer een stinkasem :-) :-).

Het liftverhaal nu in onmgekeerde volgorde, maar dan -1.
Vandaag veel lifturen gemaakt :-) :-), volgens mijn Google tijdslijn heb ik gevaren op een boot, hij herkent geen skilift blijkbaar.

Beneden gekomen wachten we Martijn op en doen we een drankje, lekker een glühweintje. Was een enerverende, gezellige en mooie dag en daarna is het goed rusten, eerst nog een lekker soepje gemaakt, want er moest natuurlijk nog wel even gegeten worden.

Welterusten en tot morgen.

Wat een mooie plaatjes weer. Ik moet nog 4 weken wachten, maar krijg er door jou verhalen/foto's nu al zo'n zin in.

Marion 2022-02-10 21:21:22

Ja het is hier prachtig!

ivie74 2022-02-10 21:30:56

Wat een feestje daar, tis er errugh mooi, voor mij al weer 18 jaar geleden dat ik er was, ik ruik t bijna als ik je verhalen lees 😍