Voorbereidingen

Nederland, Gouda

Twee weken geleden de bus een grote beurt laten geven, al het noodzakelijke vervangen en nagekeken. Barry vervangt mijn remblokken, nog geen noodzaak volgens de garage, maar met de Italiaanse bergen in het vooruitzicht neem ik toch het zekere voor het onzekere!
Zat nog wel even tegen, de gekochte blokken pasten niet, toen brak er een nippeltje en één was er al verdwenen in de garage blijkbaar, maar Barry gaat het fiksen, ik vertrouw op hem! Hij komt nóg even een grapje (grove fout dus) van de garage tegen, ze hadden een steeksleutel achtergelaten aan het ontluchtingsnippeltje van één van mijn achterremmen, de klojo's, dus daarover nog maar even mijn frustraties over gaan brengen bij van der Stolk (AutoFirst), jullie weten hoe dat gaat, hij is er niet, het andere deel van de garage, kan gebeuren, geeft toch niets, baas op vakantie..... enz. Én volgens Barry was de vervanging toch echt wél nodig, ook dát hadden ze maar even goed fout ingeschat. Wat fijn zo'n handige buurman te hebben die direct voor je klaarstaat. Én de garage, ja, daar kom ik nooit meer natuurlijk!!

Zelf mijn luifel geschilderd, mooi hamerrite zwart, als nieuw geworden, bumperzwart op alle vinyl delen gesmeerd, mijn busje is weer prachtig. Nog even samen met Vanja een luifeldoek op maat gemaakt, handig voor wat extra schaduw én een klamboe boven mijn bed opgehangen tegen de muggen, die volgens zeggen, volop aanwezig zijn in Italië. Mijn velgen van het smeer ontdaan, die glimmen ook weer mooi :-), helemaal klaar voor de trip van een kleine 4000 km!

Al een tijdje aan het uitzoeken, wat mee, wat niet mee, voor mij best lastig :-). Wil niet teveel mee, maar ook niet te weinig, het noodzakelijke, maar niet het onnodige, zaken die je meeneemt, maar hopelijk nooit hoeft te gebruiken én spullen die je denkt nodig te hebben, maar nooit gáát gebruiken. De laatste week heel wat keertjes de trap op en af, weer iets eruit, weer iets erin, ohoh. Leuk hè, wikken en wegen, ik mag een kleine 400 kg meenemen, dus het gaat vast goed komen, maar dat is wel incl. water, gas, eten, drinken, kleding, toiletspullen, potten, pannen, servies, mijn pruttelpotje, (Tupperware) wasmachine, mezelf, mijn fietsie en de drager. Het loopt toch ongemerkt best snel op. Misschien toch maar even bij de zand-en grindhandel op de weegbrug voordat ik weg ga, zekerheidsrecht voor alles. Dat gaat dus niet door :( , zaterdags gesloten tijdens de zomerperiode. Ik vertrouw er op dat ik niet teveel bij me heb!

Grea nog een bezoekje brengen, netjes geknipt op reis:-)

Je bent er klaar voor zo te lezen. We zijn er bijna! Goede reis!

Ron Rabbelier 2021-08-14 20:02:58

Prettige reis in het mooie Italië!

Chris Melis 2021-08-14 21:57:15

Thanks beide

ivie74 2021-08-14 23:31:43

Fijne vakantie buuf 👍

Martin 2021-08-15 08:54:28

Veel plezier met de voorbereidingen en de voorpret!