Het kan nog

Nederland, Manderveen

Vandeweek besloten toch nog een tripje te gaan maken van een weekje, het wordt er goed weer voor.
Vanja zegt "waarom ga je niet lekker 2 weken" ik zie wel, zolang het weer het toelaat ;-).

Een plekje uitgezocht op een SVR camping "aan het Twente pad" en laat de camping nou ook zo heten.

Gebeld met de eigenaar en ze gaf aan dat ik een van de laatste plekjes heb, de grapjas (dat bleek later bij aankomst). Ze gaf ook nog even aan dat er heel veel wegwerkzaamheden zijn in de buurt.
Ze geeft me wat wegnamen door, dan kom ik er wel, zegt ze. Ik ga het wel zien.

Na het gebruikelijke bakkie afscheidkoffie ;-) bij Vanja en zwaai zwaai bye bye, ga ik op pad.
De weg langs de Utrechtse Heuvelrug is prachtig, het zonnetje piept door de mist en geeft de mooi in herfstkleuren getooide bomen een oranje gloed.

Twee uur later moet ik de grote weg af om het laatste stuk binnendoor te rijden en dat was dan ook echt binnendoor. Over zandweggetjes en door vette blubber, ik was bang dat er een tractor aan te pas moest gaan komen, maar mijn campertje volbracht ook deze uitdaging.

Hoezo één van de laatste plekken, ik heb, op één caravan na (onbewoond), de camping voor mezelf. De voormalige boer heet me persoonlijk welkom met koffie én ministroopwafeltjes, die eerlijk gezegd, betere tijden hebben gekend, maar ik eet ze netjes op, een gegeven paard mag je niet in de bek kijken.
De boer is de broer van de grapjas aan de telefoon, doet ze wel vaker, zegt hij.
Deze (voormalige) boer, want de koeienstal is inmiddels koeloos, is zo weggelopen uit "boer zoekt vrouw" hij is vrijgezel en een sjappie, vraagt me het hemd van mijn lijf, dus ik drink snel mijn bakkie koffie op en ga een egaal stukje op het enorme veld zoeken.
Het sanitair is schitterend en schoon, ook een recreatieruimte met magnetron is aanwezig, dus daar kan ik lekker mijn meegenomen leftover curry in opwarmen vanavond.

Tijd om op de fiets te stappen en de nodige proviand in huis te halen.
Op naar Tubbergen, een minidorpje op een klein halfuurtje fietsen en ja, nu met de fiets door diezelfde blubber, oh oh, als dat maar goed gaat, tuurlijk gaat het goed. Het (mini)dorp heeft zelfs twee supermarkten, top.

Oh, bijna vergeten, ik heb wel een buurvrouw, in het weiland naast me staat een leuk paard, we zijn vriendinnen geworden :-), ik heb haar (oud) knäckebröd gegeven en ze vond het heerlijk en knabbelen dat ze deed. Nu, als ik mijn deur maar opendoe, komt ze al naar de afrastering.

Alléén op de camping heeft ook een voordeel, ik hoef de wifi niet te delen en kan zelfs tv kijken op mijn mobiel, top.

Ik ga mijn eten opwarmen, tot morgen en fijne avond.

Nou ja ben je ineens weer on-route!! Zo jij hé? Geniet er maar van, en ik lees wel weer wat je allemaal beleefd. Doei Vonn Xx

Margreet 2021-10-23 18:46:32

He, daar ben je weer! Helemaal gelijk, er lekker op uit als het weer het toelaat. Ik lees graag weer mee! Groet, Ron

Ron 2021-10-23 19:24:24

ik volg je ook weer veel plezier

thijs 2021-10-24 09:34:25

Toch de knoop doorgehakt? Groot gelijk! Veel plezier.