Trappen en happen

Nederland, Zoutelande

Een mooie route uitgestippeld voor vandaag naar Vlissingen.
We hebben de kust route in stukjes geknipt, omdat de fotograaf toch wel wat tijd nodig heeft om alles vast te leggen en vaak van de fiets af moet :-).

50 km is een mooie afstand
Eten (gebakken eitje op brood) en drinken (water) mee en iets lekkers onderweg halen, daar komen we de dag wel mee door.

Het is wel weer grijs wakker worden, maar we hopen weer op opklaringen vanmiddag, die zijn ieg wel voorspeld.
We gaan het zien, tot later, fijne zaterdag.

We zijn nog maar net onderweg en we komen weer overblijfselen van de 2e wereldoorlog tegen, dus nu al afstappen.
We beginnen in Dishoek met een lekkere cappuccino en een Zeeuwse bolus, dé lokale lekkernij. En door naar Vlissingen, weer een leuke gezellige plaats met een mooie uitgestrekte boulevard en schitterende appartementen, die hier wel uitkomen in harmony naast de oude woningen. Bij een soort vuurtoren en een kunstobject wat het "het windorgel" heet, we horen niets, maar het waait niet vandaag, blijven we nog even hangen. In de haven eten we de lekkerste kibbeling ooit, bij Henk Marijs (beroemde viskraam).
We stappen weer op de fiets en kijken bij de sluis naar de zeilboten die geschut worden en de loodsen die worden afgezet op de vrachtschepen voor de kust. Ik loop door de kazematten uit vervlogen tijden. Tijd om verder te gaan, we gaan de stad uit weer het platteland op. Inmiddels is het weer prachtig weer geworden en hebben we de trui uitgetrokken. We eten ons meegenomen broodje ei op, op een bankje bij een kudde schapen.
Door kleine dorpjes, bossen en uitgestrekte weilanden fietsen we verder voor de volgende koffiestop, kunnen we meteen water tappen en wegbrengen.
En wat komen we nog tegen op onze weg, een ijsboerderij de Koehoorn in Meliskerke, daar kunnen we natuurlijk niet aan voorbij fietsen en nemen een overheerlijk ijsje, ik limoncello en Vanja Zeeuwse babbelaar.
Het laatste plaatsje op onze route is Westkapelle, waar druk gesurfd wordt en de campers hutje mutje op het strand staan, geweldig.
Het is nog steeds heerlijk weer en bij de Jumbo halen we een zalmfilet voor op de BBQ.
Het was weer een prachtige dag!

Tot morgen, de foto's lukken niet, die volgen later.

Veel plezier de laatste week. Gezellig weer met z'n tweeën.