Dag 24 Vrije dag

Portugal, Vila Nova de Gaia

Vannacht schrik ik wakker, de luifel klappert, het waait behoorlijk, ga ik eruit of ga ik er niet uit, lig een poosje te luisteren, de wind lijkt af te nemen. Doe mijn oordoppen in en val weer in slaap, tot ik uren later weer wakker schrik, het waait zo hard dat de Coco ervan schudt, de luifel rukt, het onweert en hoost, dus ja toch maar eruit, zuidwester aan en binnen 5 minuten is het klusje geklaard en ga ik druipend weer naar binnen. Én ik was niet alleen, 2 buren rond mij hadden het zelfde gevoel, inhalen die handel. Slaap nog een paar uurtjes lekker verder. Hoop dat het vandaag beter gaat worden, zodat ik de luifel nog kan drogen.

Het blijft waaien, maar de zon komt te voorschijn, wat later dan gepland stappen we op de fiets. Met Annette en Carien ga ik langs het strand fietsen, een vest is wel nodig, maar dat gaat snel uit, we hebben de wind pal in de rug en het is heerlijk. We bekijken een kapelletje in de branding, drinken koffie aan het strand, rijden door een dorp, een klein vissersdorpje met de boten op het strand en op de terugweg eten we heerlijk weer langs het strand, nog wat boodschappen en dan zijn we weer op de camping. Het was weer heel gezellig met zijn drieën.

Het drogen van de luifel gaat het niet worden vandaag, het waait me nog iets te hard. Morgen dan maar, de weersvoorspelling is iets positiever, we gaan het zien. Ria komt een praatje maken, zij waren vandaag de hele dag op de camping, gaat gelukkig een stuk beter met haar voet.

Morgen een (drukke) rijdag met veel POI's. Zo eens kijken welke route het gaat worden morgen.

Fijne avond, tot morgen, ik ga het boeltje weer reisklaar maken en nog een blik op het strand werpen.