Sankt Aldegund

Duitsland, Sankt Aldegund

Wat een verschil met de 2 vorige dagen, donkere wolken boven Coco. Helaas klopt de weervoorspelling niet, want het regent terwijl vanochtend de zon nog zou schijnen.
Ik draai me nog een keertje om ;-), maar eerst verse broodjes, ook hier komt de bakker al toeterend langs, spring uit bed, jas aan en naar buiten.

Peter en Ria willen langs komen op hun terugweg, kleine omweg van 90 km, ik heb ieg een taartje, voor als ze komen :-).

Ik wil vanochtend toch nog wel graag een fietstochtje maken. Wacht het weer nog maar even af. Maar de regen is snel verdwenen en ik stap op de fiets voor een rondje in de buurt, natuurlijk weer langs de Moezel en door de wijnranken, naar het blijft mooi. Langs een oude, verroeste dubbelbrug, verdwenen fietspaden, waar ik dus net op moest volgens de app, maar goed, ik maak toch nog 20 km en pak nog mijn dorpje met de mooie vakwerkhuizen mee.

Terug op de cp, meteen de fiets op de drager en na een half uurtje komen Peter en Ria ook al luid toeterend de cp op, gezellig. Lekker kletsen met het taartje en een bakkie koffie.
Ik loop met Ria nog door het dorpje en het blijkt dat er zelfs een wandeling(etje) is langs de mooiste vakwerk huizen, met een uitleg bord op de gevel.
We reserveren meteen een tafeltje bij de plaatselijke Italiaan, om gezellig met zijn drietjes te eten vanavond.

Aan de weingut aan de overkant willen zij ook wel een bezoekje brengen. Het is uitgestorven na de drukte van gisteren en we mogen van alles proeven van een zeer aardige verkoopster. Zo anders dan gisteren.

Inmiddels hoost het en na de laatste druppels terug naar de weingut, want op onze afrekening van de cp staat een "gutshein" voor een gratis likeurtje en dat laten wij Nederlanders natuurlijk niet aan ons voorbij gaan.
Heerlijk gegeten, met een lekker roseetje erbij. Ook hier een gratis drankje met de bon, een kopje koffie, alleen de zaak is van eigenaar gewisseld en de baas weet van niets! Máár Peter zou Peter niet zijn als hij het toch niet voor elkaar kreeg :-). De koffie was lekker!

Het was weer een geslaagde dag, wel met af en toe een bui, maar dat mocht de pret niet drukken.

Tot morgen zonder zorgen en slaap lekker voor straks.