Dag 16 terug naar Nederland

Nepal, Kathmandu

Nog even met z'n drietjes (Marije, Ellen en ik) ontbijten. Marije vertrekt niet met ons, maar gaat nog 5 dagen in retraite bij de monniken.
Marije moet haar hart luchten :-), ze heeft een laken in haar koffer gestopt om mee te nemen naar de monniken, ze vond het daar niet zo schoon en wilde graag in een schoon bed slapen. Máár ze laat het wel daarachter dan, zo doet ze aan recycling, de grapjas.

Ik loop nog even naar het winkeltje, heb daar iets gezien en ga in de onderhandeling, lukt wonderwel en krijg wat ik wil voor een mooie prijs, moet wel even in de was, want ruikt lekker muf :-)
Puntje bij paaltje vertrekt Marije gelijk met ons, ach ja het is nog steeds Nepal. Ook nemen we afscheid van Michaël en Doretha. Onze huispsycholoog wil me nog wel even iets vertellen, maar ik luister al lang niet meer naar hem. Doretha zegt dat ze me op Schiphol al had opgemerkt en ze het leuk zou vinden als ik in de groep zat, nou dat is zo uitgekomen. Jan houdt een kleine speech en overhandigd Linda de gebruikelijke envelop, de inhoud zal haar zeker tegenvallen.

Transfer naar de luchthaven, die deze keer snel verloopt, voor de terugvlucht met weer een tussenstop in Istanbul.
We vertrekken keurig op tijd, een rustige vlucht, met deze keer zelfs twee keer eten en die eigenlijk best lekker smaken. Slapen lukt niet echt, beetje soezen, het is natuurlijk gewoon overdag. Ook in Istanbul alles keurig op tijd. Geen lange tussenstop, dat is fijn, bijna meteen boarden.

Van de machtige bergreuzen naar ons eigen vlakke landje…waar Vanja op me staat te wachten, met een beetje geluk, vóór het hek :-) en dan weer lekker naar mijn huis, het is toch óók altijd weer fijn naar huis te gaan!

Deze reis wat minder km's afgelegd, toch nog zo'n kleine 17500 km uit en thuis.

Ook op Schiphol verloopt alles vlot, de koffer komt er al aan, als ik nog maar net bij de band sta. Vanja al snel gezien achter het raam :-) fijn!

Lieve volgers, wat top dat jullie me weer allemaal gevolgd hebben en leuke reacties hebben geplaatst. Helaas kon ik alleen via de Website reageren en dat lukte niet op mijn telefoon. Allemaal bedankt, het is leuk jullie reacties te lezen zo ver van huis! De tijd is omgevlogen en het was een bijzondere en indrukwekkende reis, die ik niet had willen missen!! Ondanks de minpuntjes en de steekjes die onze Linda heeft laten vallen. KRAS heeft al ee berichtje mogen ontvangen van Ellen en ook van mij gaat het morgen op de mail.