Dag 20 Vrije (poets)dag

Portugal, Coimbra

Goedemorgen, bij jullie een hittegolf, bij ons regen en onweer. Wat het weer betreft zit het nog niet echt mee deze reis. Vandaag (en morgen) kunnen we op eigen gelegenheid Coimbra bezoeken. Een Hop-On Hop-Off bus stopt voor de camping, máár, wat denken jullie, de buschauffeurs staken, dus geen Hop-on vandaag.

Coimbra, het intellectuele centrum van Portugal, ligt aan de rivier de Mondego.

Ik wacht toch maar het weer af, ik heb hoop, zie een streepje blauw:-).
Tot later.

Het streepje blauw wordt snel donkergrijs en het stort weer, ik besluit vandaag een relaxed dagje te nemen, morgen wordt het weer beter.
Bed verschoond met hulp van Ingrid, ook van haar de Dyson mogen lenen, de hoekjes en randjes zandvrij gemaakt, daar is deze dag prima voor.

Ik ga douchen en Janet (de reisbegeleider)
vraagt of ik problemen heb, hoezo? zeg ik, blijken Cor en Corrie lekkage te hebben, bij Frans en Ineke is de satelietschotel omgeklapt en niet meer terug te zetten naar de gewone stand, hij steekt nu over de zijkant. Dus troubles in NKCland. Máár onze John raced van de een naar de ander, naar de bouwmarkt en fixed het wel, top hoor, iedereen helpt elkaar. Mijn probleem :-) het doen van de hoes om mijn dekbed, is opgelost samen met Ingrid.

De regen wisselt af met wolken en heel af en toe een waterig zonnetje, maar dat is minimaal. Gezellig een kaartspelletje bij de overburen Carien en Annette, met veel lol, ik heb gewonnen 10 punten, oh nee dat was verliezen :-) :-).
Toch maar de luifel opgezet, kan ik de deur open laten zonder dat het binnen nat wordt. En dat terwijl het in Nederland stralend mooi is met 30°+. Verschil moet er zijn.

Paar boodschappen halen aan de overkant van de camping, heerlijk vers visje, dat gaat lekker smaken straks.
We lopen terug en nemen de trappen naar ons laantje en ineens ligt Ria languit, treetje overgeslagen. Meteen een dikke bult op haar voet, een kapotte knie en een zere teen aan de andere voet, dit heeft letterlijk nogal wat voeten in de aarde, waarover ik niet ga uitweiden. De gezamenlijk borrel is weer bij Rinus en Ans, er komt weer van alles op tafel, muziek op verzoek en er wordt zelfs een dansje gewaagd door Cor en Corrie.
Ik houd het voor gezien en ga mijn visje eten, koffietje bij Carien en Annette, met een pastell van de reisleiding.
Ondanks de regen was het een lekker dagje.

Inmiddels is het zelfs al een tijdje droog, gelukkig zijn de voorspellingen voor morgen positiever.
Ik ga met Annette en Carien op pad.