Dag 43 Toch maar een stukje rijden

Oostenrijk, Hohenberg

Als eerste mijn lieve vriendin, mijn steun en toeverlaat, Margreetje gebeld, zij is vandaag 70 geworden en ik wilde de eerste zijn!

Ria en Peter gaan verder vandaag, dus nu écht afscheid nemen, best lastig, zij zijn wel mijn maatjes en luisterend oor geweest de afgelopen weken.

Maar ja, er is een tijd van gaan en die is vandaag gekomen, maar eerst nog gezellig samen ontbijten.

Vroeg op, want de bakker komt om 7.15u op de camping en we hebben beide brood, broodnodig :-).

Ben ook maar een beetje gaan opruimen en schoonmaken, Ria was zo lekker bezig en zo vroeg is het qua warmte ieg nog uit te houden. Is alles weer netjes.
Besluit toch ook maar verder te gaan, 200 km naar camping Panneresee, weer aan een meertje. Wil ook wel weer wat dichter naar huis, mocht mijn kleinkind zich éérder aandienen, dat ik ieg in één dag thuis zou kunnen zijn.

Ben ineens mijn telefoon kwijt, zoeken én zoeken, Ria belt me, zodat ik hem kan horen, maar ja, ik heb het geluid uit, dus dat helpt niet. Hij lag toch op tafel buiten, ik wist het zeker, nou hij lag op mijn krukje en Peter heeft dat opgeruimd, gewoon met telefoon en al in de garage, de grapjas :-).

Ze vertrekken en ik zwaai ze uit, tot ze uit mijn zicht zijn verdwenen, zij gaan richting München.
Ik ruim mijn laatste spullen op, vul weer mijn flesjes en mini jerrycan met gewoon kraanwater, fijn dat dat weer kan, al dat gesleep met die flessen uit de supermarkt. Ga nog lekker douchen, inmiddels toch al best weer warm, dus zweten.

Nog wat liters diesel in de tank gegooid en de snelweg op, de binnendoor wegen heb ik wel gezien inmiddels, lekker doorrijden. Het was weer tunnels en nog eens tunnels, waaronder de 2 tol tunnels bij Graz. Ik ga naar het poortje om te betalen €16,00 voor beide, zegt de toldame "u geeft al een ticket hoor" uhhh ?? blijkt het 5 weken geleden een retourticket te zijn geweest, mijn kenteken was geregistreerd, ik zat al mijn mijn knip op schoot :-) dat scheelt weer.

Twee uurtjes later rijd ik de camping op, gezellig bezet én een fijne plek. Ik had vanmorgen al even gebeld, of er plek was, gaat u maar op nummer 3 staan.
De receptie gaat pas om 14.00 uur open, komt u dan maar registreren.
Word meteen weer geholpen, maar ook verteld hoe ik de camper neer moet zetten, twee oude heertjes hebben het idee dat het mij natuurlijk, als vrouw, niet gaat lukken tussen een camper en caravan in te parkeren, nou, voor ze kunnen knipperende met hun ogen, heb ik al achteruit ingeparkeerd, trouwens ruimte zat :-), wel fijn dat ze even opletten met het oprijden op de keggen, zodat ik weer fijn waterpas sta.

De temperatuur is vandaag beduidend lager, gisteren 38° en nu 25° ook de bewolking neemt steeds meer toe. Ik heb nog wel lekker aan het meertje in de zon gelegen en pootje gebaad bij de steiger, tot het begon te druppelen. Terug naar de camper en snel de ramen en dakluiken dicht. Naar binnen, naar buiten en weer naar binnen, want het gaat stortregenen en onweren. En nu, tegen bedtijd is het pas weer droog.

Morgen blijf ik nog lekker hier, tussen de bergen, misschien een stuk fietsen, of gewoon ff niets. Er is voor morgen ook wat regen voorspeld, ik ga het zien.

Gute nacht Freunde, bis morgen! Zo lekker koel in de camper, geen airco aan, gewoon onder mijn dekbed, heerlijk!