Dag 13 Jaipur

India, Jaipur

Goede morgen vanuit Bundi, tot 11.00 uur nog wat vrije tijd om het plaatsje te bekijken. We zijn vroeg uit de veren en gaan kijken wat het ontbijt hier inhoudt.

Hetzelfde als elke dag, thee of koffie, een sapje uit een pak en omelet.

We nemen een tuktuk naar het Gargh Paleis, deze keer vervallen maar niet minder mooi!
In de vrouwenkamer nog veel mooie fresco's.

We lopen op het gemak naar beneden en zien veel lokale ambachten, ik hoor muziek en volg mijn oren, komen in een soort optocht terecht, met veel kleurijke vrouwen.
Laatste stukje met de tuktuk terug naar het hotel, dat heeft nog wel wat voeten in de aarde, want veel Engels spreken ze hier niet.

We kunnen ons nog lekker even opfrissen op onze kamer en zijn klaar voor zo'n 5 uur in de bus. Incl. lunchstop, op naar Jaipur .

Dit is de hoofdstad van Rajasthan en wordt ook wel de "roze" stad genoemd vanwege de vele in roze zandsteen opgetrokken huisjes.

Ons hotel, Bissau Palace, was vroeger eigendom van de adel van Jaipur. Mooi, kamers wat minder, wel heerlijk een zwembad, dus even lekker relaxen, straks hier eten, restaurant authentiek.

De stad nog even verkennen, het is hier anders, drukker en viezer dan we gewend zijn. Hakt er best even in, bij ons allebei. Maar ook dit is India!