Dag 18 Langkawi vlucht naar Kuala Lumpur en door naar Amsterdam

Maleisië,

Het ontbijt is weer een feest, heerlijk en met de apen in de zaal is dat nog leuker.

Ik moet om 12.00 u de kamer af zijn.
Dat is niet zo fijn want we worden pas om 17.30 u opgehaald voor de transfer naar het vliegveld.
Gisteren nog geprobeerd om de kamer langer te kunnen aanhouden, maar voor die paar uurtjes vragen ze bijna €70,00, dat ga ik dus niet doen. Ik heb een uurtje los kunnen peuteren, niet dat dat veel uitmaakt ;-), maar later blijkt dat het precies genoeg is.

Na het ontbijt heb ik nog de tijd om te genieten van al het tropische op Langkawi, áls het weer een beetje mee wil werken.
Je kan de berg naast het resort bezoeken. Je bereikt de top met een kabelbaan en een tandradbaantje, waarna je over een stevige skybridge kunt wandelen op zeshonderd meter boven zeeniveau. Als het een beetje helder is gaan we dat vandaag zeker nog doen.

Het weer is voor de verandering prima en ik ga samen met Imke en Albert naar de skybridge. Mijn tas staat ingepakt nog op mijn kamer, met een tasje erbovenop met mijn jas, wat spullen die nog in mijn rugzak moeten en iets te eten voor onderweg. Dus dat kan ik later ophalen, ook opgelost.
De shuttle van het hotel brengt ons naar de kabelbaan, waar we een ticket kopen om het eerste deel af te leggen. Het is best al druk. Terwijl we de weg naar boven afleggen verschijnen de wolken en zien we boven niets meer.
Daar aangekomen nemen we de tandradbaan verder omhoog om bij de skybridge te komen, daar is het nog drukker, één cabine waar 10 mensen in passen, die op en neer gaat, dus dat kan even duren, maar de wolken trekken weg en de zon komt weer tevoorschijn, het wachten waard dus :-).
Wel weer een belevenis, spectaculair, zelfs delen van glas, waar je zo de diepte in kan kijken.
Dezelfde weg terug mag even duren, maar dan heb je ook wat. We zijn precies (lopend) om 1 uur terug in het hotel en ik ga direct met de shuttle naar mijn huisje om de tassen op te halen. Doe de deur open, alles uit mijn "onderweg" tasje ligt door de kamer en de balkondeur staat half open. Chips en pinda's zijn verdwenen :-) de apen hebben de deur open kunnen krijgen, de Actiontas opengebeten en de chips en nootjes heerlijk opgepeuzeld, hoorde ik later, Alice heeft in een deuk gelegen, alles kunnen volgen en zelfs gefilmd, zie foto's.
Het waren Pringles chips, ze maakten keurig het dekseltje open en één voor één gingen de chips het bekkie in, zo ook met de borrelnootjes. Mijn reisboeken en powerbanks (zaten ook in die tas) hebben ze niet aangeraakt, roken vast niet lekker genoeg.

Terug bij de receptie krijg ik een plastic tas voor mijn spullen.
De A C Tion (op z'n Frans uitgesproken) tas, de Action voor diegene die er eigenlijk niet gezien willen worden, is niet meer te gebruiken :-).

Het is heerlijk weer en ik geniet nog met een aantal na bij de beachbar van een heerlijke lunch en verse watermeloen, die constant met borden vol, voor ons worden neergezet.
De apen, die leuke met het brilletje, krijgen er ook fruit en binnen de kortste keren zitten er tientallen, wat prachtige plaatjes oplevert, ik sta er letterlijk met mijn neus bovenop. Geweldig!
En dan is het tijd om ons om te kleden, lange broek en vest weer aan, de rondreis zit er bijna op. Per transfer worden we eind van de middag (17.30u) naar de luchthaven van Langkawi gebracht, vanwaar we via Kuala Lumpur terugvliegen naar Nederland. Super dat de koffers doorgelabeld kunnen worden naar Schiphol, dat scheelt een slok op een borrel.

Alles verloopt vlotjes en boarden we netjes op tijd.

Ik zit gezellig naast Imke en Albert. Ga hopenlijk weer een lekker tukkie doen. Na de overstap in KL en de heerlijke maaltijd (niet dus) wel met een lekker wijntje, vielen mijn ogen al bijna dicht, daar heb ik dan ook maar aan toegegeven. Ik leun lekker achterover in mijn stoel, terwijl ik de foto’s van deze geweldige rondreis nog eens bekijkt. Ongelooflijk wat ik weer allemaal heb gezien en meegemaakt!
Ik heb weer een raamplekje kunnen bemachtigen bij het online inchecken, wel zo lekker én het laatste plekje, mazzel dus.

Toelichting reisduur
Circa 25 minuten per bus en 70 minuten vliegen naar Kuala Lumpur.

Binnenlandse vlucht Langkawi - Kuala Lumpur 500 km in ca 1 uur
Internationale vlucht Kuala Lumpur - Amsterdam 10.236 km
Overnachting vliegtuig

Hoi Yvonne, we hebben weer genoten van je prachtige tropische reis. Welkom terug in het herfstige Holland. Op naar de dokter, we horen wel hoe het verder afloopt. Nu weer een mooi fotoboek samenstellen en nagenieten. Liefs Frans en Ina.

Ina 2022-11-07 11:09:12

Hahahaha wij hebben natuurlijk ook in een deuk gelegen, echte apenstreken!! Inmiddels ben je weer thuis, weer genoten van je Pindatverhalen. Zie je snel weer!

Margreet 2022-11-07 12:45:12

Hoi Yvon, ik heb weer genoten van je verhalen en schitterende foto's!! Welkom thuis in ons koude kikkerlandje!!

Wendy (Martin) 2022-11-09 15:00:22

Thanks allemaal

ivie74 2022-11-09 15:09:29

Hallo Yvonne, Ik, heb genoten van jouw reis, heerlijk! Zie uit naar de volgende Groetjes