Dag 49 Op de koffie

Nederland, Zeewolde

Ja, ik kom toch in de buurt en gezellig weer eens langs te gaan bij Thijs, José en Barry.
De voortgang van de verbouwing te zien en bij te kletsen.
Dat deed ik begin november vorig jaar ook, toen waren er nog veel kluszaken in voorbereiding, ik ben heel benieuwd.

In 5 autominuten (1,9 km) ben ik er, zo dichtbij is de camping, hoe toevallig, ze wisten zelf nog niet eens van het bestaan van de camping afbeelding.

Ik ben vroeg welkom, want ik wil ook betijds in Zeewolde zijn, allemaal geen punt, als ik maar kom :-).
Koffie met gebak en natuurlijk een rondleiding door het huis en jeetje wat hebben ze al veel werk verzet.
Mooi geworden en er wordt nog steeds heel hard gewerkt aan het huis, de tuin en het onderkomen, boven de garage, van Barry.

Ik moet snel terugkomen en dan wél op de oprit slapen, dan gaan we lekker fietsen in de mooie omgeving van Maas en Waal.
Na een heerlijk broodje (speciaal voor mij wat vroeger) ga ik op Zeewolde aan, een uurtje, jaja dat had Miep bedacht, maar zij wist niet van de boeren én die hadden de oprit al dichtstaan en nog veel verder stond alles vast, dus ik geef Miep net op tijd de opdracht de snelwegen te vermijden, tuurlijk doet ze dat, maar dat wordt dan wel een rit van een uurtje meer, ach ja, dan zie ik ook nog wat. Rij door Rhenen, Ochten, Druten, Leersum, Amerongen en nog meer van dat soort plaatsen, jes eigenlijk, want het is erin, rotonde over en er weer uit. Na Amersfoort ga ik toch nog de A28 op en gelukkig geen oponthoud meer. Mooie ruime plek, aan het eind van de camping, stukje weg van de boot van GJ, maar dat is ook prima.
Bij het inschrijven krijg ik een pak pannekoekenbeslag voor het 70 jarig bestaan van de RCN, grappig en leuk!

Zeewolde is een van de zes gemeenten van de Nederlandse provincie Flevoland, die drooggelegd is in de jaren '60 van de 20e eeuw. "De gemeente telt 23.417 inwoners (31 januari 2022, bron: CBS) en heeft een relatief grote landoppervlakte van 248,76 km² (bijna twee keer zoveel als de buurgemeente Almere)". "Zeewolde werd in 1984 een zelfstandige gemeente en is daarmee de jongste, niet door samenvoeging ontstane, gemeente van Nederland. Een inwoner van Zeewolde wordt Zeewoldenaar genoemd, voor vrouwen wordt de term Zeewoldse gebruikt. Het bijvoeglijk naamwoord is Zeewolder*.

GJ komt straks nog een borreltje doen, als hij ook aangekomen is.
Buiten is het inmiddels wel wat frisjes aan het worden, maar heb nog heerlijk een paar uurtjes van de zon kunnen genieten.
Lekker hier af te sluiten én het is nog steeds mooi weer.

Morgen volgen weer wat meer foto's, ik heb nog geen rondje gemaakt.
Maar ieg van mijn plek :-). Jullie zien morgen weer wat de dag gebracht heeft.