Dag 48 Weer op Nederlandse bodem

Nederland, Afferden

Schrik om kwart voor 8 wakker, haha, precies op tijd, nog wel een beetje wakker worden.

Ik loop naar het toilet en kom het echtpaar van gisteren weer tegen, hij schuifelt achter zijn rollator in pyjama broek, voetje voor voetje, naar zijn camper, vrouw lief gaat water halen. Ik kom haar later weer tegen, met jerrycan zeulend en zoekend naar hun camper, ze was de weg kwijt, ach jee, ze zouden echt niet meer moeten camperen, levensgevaarlijk, maar wel sneu natuurlijk. Als ik een Annie had moeten vinden, was zij het zeker geworden :-).

Eten en afrekenen, want dan kon gisteren niet, dan sluiten ze meteen de stroom af :(, een mooie camping, maar ook daar zijn nog heel veel praktische zaken te leren.
Uurtje later ben ik op weg, het is nog heerlijk rustig op de weg.
Ik wil nog tanken en ga maar eens een "Autohof" bekijken, door, (weer) een wegversperring kan ik het niet vinden, maar wel supermarkten, waaronder, natuurlijk!! een Lidl, maar hier in Duisburg, waar ik ben, doen ze niet aan zondag openstelling, dus de weg weer op, goed van Miep, want ik had totaal de weg kwijt geweest. De volgende Autohof dan maar en die staat duidelijk aangegeven, tanken (€0,35 goedkoper dan op de autobahn) en meteen een cappuccino en broodjes voor straks.
De dame achter de balie heeft er duidelijk geen zin in vanochtend, ik krijg mijn bestelling ieg niet vanzelf.
Zelfs daar een zeer toepasselijk souvenirtje gekocht, een steen met 3 lieveheersbeestjes, met een spreuk, die wel erg op mij van toepassing is op dit moment "Wer loslässt, hat die Hände frei".

Tien voor 1 rijd ik de camping op, na de eerste Afferden (in Limburg) te zijn voorbijgereden (wel raar). Zet mijn camper op het pad om me aan te melden (betaald had ik al) blijk ik precies op het goede plekje te staan.
Mooie, verzorgde camping middenin de weilanden, krijg uitleg, hoe en waar alles te vinden is, top hoor! Ben weer ik het gestructureerde Nederland! En wat een verschil in wegen, ook in Duitsland zijn die niet echt best, vandaar al die wegwerkzaamheden natuurlijk, maar in NL super!
We klagen wel eens, maar NL is groot in heel veel.

Het is heerlijk qua temperatuur 24°, daarbij kun je nog iets doen tenminste.
Én dat doe ik, wccassette goed schoonmaken, vegen, afwas, water door laten lopen en verschonen, dat soort klusjes, was ook wel een klein beetje nodig, het kan maar weer klaar zijn voor de laatste 4 dagen in Zeewolde. Vrijdag begint het "gewone" leven van de pensionado weer en dit keer echt, want op 6 mei is mijn AOW ingegaan en ben ik officieel met pensioen, nou dat heb ik dan mooi ingeluid met 2 maanden op reis te gaan :-) ;-).

Tot morgen maar weer, fijne zondag verder.