Dag 45 Verkassen

Duitsland, Dietfurt an der Altmühl

Vandaag 350 km huiswaarts, daarna zou ik ieg in één dag thuis kunnen zijn, mocht dat nodig zijn.
Voorlopig doe ik gewoon nog rustig aan en blijf ik weer 2 nachten op de 7 dalen camping in Dietfurt, aan een kanaal van de Donau.

Het is druk onderweg, in het begin weer veel tunnels en wegwerkzaamheden, bij de grens naar Duitsland word je in een fuik de grens over geleid. Ria gaf het al aan vandeweek, politie met geweren en met 10 km per uur langs een poort, naar, echt heel naar!
Verder schiet het aardig op, ik ben een half uur te vroeg op de camping en moet tot 3 uur wachten, ondanks dat ik de Lidl tegenkwam én heb bezocht natuurlijk :-).
Om klokslag 3 uur, tikt de camping dame op mijn camper en mag ik inschrijven. Heel serieus allemaal, paspoort, formulier invullen en koorts opnemen, ja echt waar, terug naar buiten en via een luikje mag ik dan betalen (voor pinnen moet je hier nog extra betalen) en brengt ze me naar mijn plek en zegt hoe ik moet staan. Ach ik máák wat mee, elke dag iets anders :-). Terug in de tijd hier, maar ze hebben dan weer wel heel veel zonnepanelen.

Ik blijf maar 1 nacht, morgen wordt het erg slecht weer volgens de voorspellingen en ook de dame van de camping zei "u kunt beter gaan rijden morgen" dus dat ga ik doen, tot Limburg an der Lahn. Op de heenweg heb ik daar naartoe gefietst vanuit Diez.
Mooi plaatsje aan het riviertje.

Op dit moment werkt de WIFI niet en ook het internet is erg slecht, ik zit in the middle of nowhere:-). Helaas kan ik niet op de camper contact app om te reserveren of te bellen, straks nog naar even proberen.

Mooi plekje in het groen op een voormalige boerderij. Het sanitair is schitterend. Kijk maar even goed op de foto, nee hoor, dat is de stortplaats voor het chemisch toilet, hoe grappig is dat.

Ik ga even aan de wandel naar het kanaal. Ik ben doorgelopen tot bijna aan de sluis, helaas geen schip gezien, ben ik net terug, komt er en enorm cruiseschip (zo'n soort Henri Dunant, niet hoog, maar heel lang) van Tui voorbij je kan het een beetje door de bosjes zien, ik kan hier niet bij het water komen jammer genoeg.

Het is echt een doorgangscamping hier, er komt nog best veel binnen.

Ik ga heerlijk Dorade eten, gescoord bij de Lidl met 30% korting ;-), worteltjes erbij, lekker!!

De foto's gaan er vandaag niet komen, de verbinding is té slecht, morgen weer, het zijn er niet zoveel vandaag, maar toch. Ik probeer het vanavond nog wel een keer.

Tot morgenavond, na de laatste etappe voor Nederland.