Naar Terschelling

Nederland, Harlingen

De wekker gaat af, wassen, eten en snel weg, want ik moet Coco parkeren op de P2 parkeerplaats voor het veer. De plek heb ik ook al kunnen reserveren, maar heb gisteren gezien dat het aardig vol staat, dus moet misschien even zoeken naar een geschikt plekje. Mag om 7 uur op de parkeerplaats, dan sta ik al voor de nog gesloten poort. Dus het zou precies moeten lukken allemaal.

Plek genoeg, zelfs aan de zijkant, Coco past precies, wel de fietsendrager eraf gehaald, die stak me net iets teveel uit. Stukje fietsen naar de speciale fietsbrug van de boot, maar ik ben natuurlijk veel te vroeg. De lucht zit potdicht en het is best fris, ik fiets toch maar terug naar Coco om mijn bodywarmer te halen. Terug bij het veer kan ik meteen doorlopen.

De boot vertrekt om 8.10 uur en ik moest er een half uur voor vertrek zijn, dus meer dan ruim sta ik paraat.

Na 2 rustige vaaruren zie ik Margreetje en Kees al op de kade staan. Ik zwaaien, maar zij zagen mij niet. Fijn ze weer te zien en dat was wederzijds:-).
We fietsen op ons gemak naar de "Vergulde kikker" hun huisje hier, nou huisje, best groot. Ik heb boven mijn kamer met een eigen badkamer, luxe hoor.
Na een kopje koffie gaan we heerlijk fietsen door de prachtige duinen met de heide volop in bloei en de bossen.
Zij hebben me uitgenodigd voor de lunch op een hele leuke plek "Kaap Hoorn", een hippe strandtent, maar dan uitkijkend over de duinen ipv het strand.
Lekker garnalen kroketjes gegeten en het was natuurlijk weer super gezellig.
Terug fietsen we langs het wad, blijft toch indrukwekkend, zeker met eb.

Bij Oosterend siert een lange, smalle, houten brug over het wad. De brug loopt uit op een soort van bloem van hout die open en dicht gaat op het ritme van en en vloed. Een magisch gezicht, helaas vonden meer mensen dat en heb ik geen mensenvrije foto kunnen maken, behalve vanaf een krantenartikel.
Het kunstwerk is gemaakt door Marc van Vliet.

Het is fijn weer onder de mensen te zijn, te kletsen, samen de slappe lach hebben, of gewoon stil met elkaar en met zijn drietjes eten en tv kijken. Het was fijn vandaag!!

Welterusten.

Mooie foto’s, lekker genieten Groetjes

Chris melis 2023-08-18 23:10:16

Ha Yvonne,Margreet en Kees, Wat een lekkere dag was het. Prima plek om een paar weken te verblijven. Mooie dag morgen. Lieve groet, Ron