Dag 20

Nederland, Zeewolde

De laatste dag kamperen, nog even genieten vandaag.
Als de weersvoorspellingen kloppen, blijft het hier droog, dat zou fijn zijn!
Ook hier een klein konijntje, geen wild, maar hij is wel schuw, dus komt niet gezellig even langs.

Ik heb weer een paar punten geknoopt en ga een tochtje maken van bijna 30 km door het Horsterwold en naar het plaatsje Zeewolde. Zal wel weer iets meer worden.

Het Horsterwold is een jong bos nabij Zeewolde dat ongeveer 3700 hectare groot is en grenst aan het Nuldernauw. Dit bos is niet alleen het grootste loofbos van Nederland, het is tevens bijzonder omdat dit een bos is op kleigrond.

Het is koud, dus kleed me goed aan én de poncho mee, buienradar geeft geen regen op, die is bij jullie in het westen en blijft hangen op het IJsselmeer, máár je weet maar nooit. Felle opklaringen en donkere luchten, is wat we hier hebben, mooi!

Ik ben net op pad naar het beginknooppunt en ga het bos in, daar wordt ik gestopt door een kleine kudde koeien, ze staan gewoon midden op het fietspad, kijken me melig aan, of ze willen zeggen "wat doe jij nou hier"? Loop gezellig even door ze heen, maak wat foto's, ze zijn erg nieuwsgierig en ze komen zelfs aan me snuffelen. Ik stap weer op de fiets, rijd gewoon tussendoor en zo grappig, al loeënd komen ze in een rij achter me aan, maar ze kunnen me natuurlijk niet bijhouden :-), gelukkig maar want ik heb mijn rode jas aan en de kuddeleider is een stier ;-)
Natuurlijk ook wéér paddestoelen gespot, weer hele anderen dan de vorige keren.
Er staan hier ontzettend veel windmolens, maar ook nog de ouderwetse electriciteitsmasten gebroederlijk naast elkaar. Nieuwe-en oude energie.
Beland op RCN (ligt de boot van GJ) de rustpauze is hier gepland, dus dat doe ik dan ook maar, heerlijk cappucino én poffetjes :-)
Het is nog steeds droog en ik ga verder over de dijk naar het plaatsje Zeewolde, maar probeer eerst nog een reiger de lucht in te krijgen, maar hij vliegt elke keer tegen de zon in, dus geen goed plaatje kunnen schieten helaas.
Parkeer mijn fiets en ga lekker de winkels bekijken, wat is het veranderd hier, Action verplaatst, er staan nu huizen en de Lidl is nu daardoor ingebouwd, maar nog steeds wel een gezellig centrum. Paar boodschappen bij de Lidl en eindelijk regent het als ik buiten kom, het zat er in. Poncho-lol, maar het duurt niet langer dan een minuut of 5 voordat de zon er weer is, dus de poncho kan weer ingepakt. Ja iets meer dus, dikke 35 km op de teller.

Betijds weer bij de camper, ga vast een beetje opruimen, koken (pastasalade), eten, afwassen en douchen, heb ik morgen niet zoveel meer te doen en nu het nog droog is, meteen ook de fiets maar weer achterop gezet. Precies voor de bui binnen :-)

Fijne avond, tot snel, morgen ben ik weer op mijn stenen 4 kamer honk.