Naar Horumersiel

Duitsland, Norden

Het is grijs, geen wolken, geen zon, gewoon egaal grijs, saai dus.

Mijn Duitse buurman wil nog een grapje met me delen: "Waarom de Nederlandse auto's nu gele kentekenplaten hebben en geen blauwe meer?" Ik zeg, geen idee, hij zegt me waarom, maar eerlijk gezegd, ik heb nog steeds geen idee, niet zo goed geluisterd ;-) ;-). Ik ga verder met reisvaardig maken en hij druipt af.

Ik rijd in een klein uurtje naar Horumersiel, een mini dorpje aan de kust. Ik heb weer geluk! Plek zat! Foto 1, het blauwe stipje ben ik, hoe mooi kun je staan, nu het weer nog :-).
Het zijn camperparkeerplekken aan de rand van een groot parkeerterrein aan de jachthaven, maar wel met stroom, fijn dan kan ik alles weer opladen. Én een toiletgebouw met douches, top. Waar moet ik betalen, geen idee, vraag het aan een andere camperaar. Hier komt iemand langs, nog geen moderne automaat.

Vrachtschepen vanuit de Elbe mond komen vlak voor me langs varen én wat een geweldig uitzicht.
Ik sta wel vol in de wind, maar dat maakt me geen flaus aus.

Broodje eten en ik ga Stella uitlaten.
Buienradar geeft een paar uur regenrespijt, zelfs de zon is er. Ik ga naar het dorp.

Ook dit dorp en het buurdorpje Schillig zijn vakantie! Veel terrasjes en winkeltjes. Er is een enorme camping, ik zou er niet dood gevonden willen worden, ik begreep van mijn, natuurlijk Duitse buren, dat er
€ 50 p/n voor gevraagd wordt en het staat er knap vol.
Ik fiets eroverheen naar het strand met de voor hier bekende strandstoelen, zo leuk.
Het is eb, dus geen zee om in te zwemmen, maar te wadlopen of wad te lopen, hoe je het ook noemt.
De lucht wordt donker en dreigend, ik ga snel terug naar Coco, voordat de bui losbarst. Klets nog even gezellig met mijn buren, vooral hij is leuk, zij gaat naar binnen en wij praten verder, hij vraagt waar ik zo goed Duits heb leren spreken, gewoon op school, zeg ik. Ik doe maar wat, blijkbaar komt het ieg goed over.
Zij is een moppertante, hij heeft humor.
Zij vindt het te duur hier, heeft pijntjes daar, maar ze staan er wel.
Het is een toplocatie, vind ik.
Het begint te druppelen, snel naar binnen en binnen de kortste stortregent en onweert het. Na regen komt zonneschijn, maar deze bui houdt wel 3 kwartier aan, voordat de zon weer tevoorschijn komt en ik zelfs buiten mijn mihoen kan opeten.

Ik ga nog even afwassen, maar waar? Er zijn alleen wc's en douches, oh nog een deur, sta ik ineens in de keuken van het bijbehorende restaurant, ik wil vragen waar ik mijn afwas kan doen, maar voordat ik dat kan zeggen, zegt de kok, wij wassen hier niet af hoor, is dat nou jammer :-). Ik doe het dan maar in een wastafel, met warm water uit de douche, ach ja, je moet inventief zijn, toch.

Bakkie koffie maken, mét een heerlijke mandarijnen cheesecake, vanochtend onderweg gescoord bij de een plaatselijke bakker.

Fijne avond én vanavond wordt het echt B&B kijken, had me gisteren vergist.

Bye bye, zwaai zwaai.

Mooie plek, wijds uitzicht, nu het weer nog. En ik heb B&B en de liefde ook gevolgd, heerlijk programna