Naar Honfleur via Etretat

Frankrijk, Saint-Valery-en-Caux

Een onrustige nacht, dat kwam zo....
Mijn Franse buren vroegen gisteren aan het eind van de middag of ik daar bleef slapen, ja tuurlijk zei ik, oh fijn want dan zijn we ieg niet alleen, zei ze. Hmmm dacht ik, hoezo, er staan nog meer campers, toen ik ging slapen zo'n stuk of 15. Maar toch ging ik ermee naar bed, waarom vragen ze dat? Niets raars op de camper app gelezen over deze plek, alleen positieve reviews.
En ja hoor om 4 uur schrik ik wakker, gerace over het grindweggetje, harde muziek en geschreeuw, what the f.....
Het duurde al met al een half uurtje, maar inslapen duurde weer even, het ging zo goed met mijn denkkoppie, maar het was weer een poosje aan, in het donker is alles weer dichtbij. Kan mijn uitknop vinden ;-) en sukkel weer in slaap gelukkig.

De zon schijnt weer, na een hoosbui gisterenavond laat, letterlijk en figuurlijk.

Vandaag een korte rit naar Honfleur, maar eerst naar Etretat, ook daar wil ik de bijzondere kliffen bekijken.

Tot later vandaag, fijne dag!

Ik kan Coco net buiten Etretat parkeren, speciaal voor de campers, die hier veelvuldig aanwezig zijn. Gratis betekent hier €5,00, bijzonder, maar je mag er dan wel 5 uur voor parkeren ;-). Toeristische plek, veel souvenirswinkels en restaurants te vinden én duur pfffff.
De rotsen zijn hier ook overweldigend, met de olifanten slurf klif en een mooi strand, de zee is hier een soort lichtblauw, apart.
Anderhalf uur later rij ik verder, op naar Honfleur, binnendoor langs overvloedige weilanden, echt La France.
Ontdekt dat ik via de Pont van Normandië (over de Seine) er veel sneller ben, scheelt een kleine 60 km, best veel, daar staat tegenover dat er tol betaald moet worden, €6,50 voor 2km, maar de brug is ook nog eens schitterend, top.

Kom aan op een echt, enorme camperplek, ik denk wel voor een honderd of twee, met af en toe een stroompaal, ik heb mazzel net nog een gaatje aan de paal t.o. Coco. De Franse overburen helpen me wel even het snoer over het weggetje te leggen, goed bedoeld natuurlijk. Geen woord over de grens spreken ze, echt 0. Bijzonder toch! Ik had wel even stroom nodig, geen volle batterij meer voor mijn camera en daar kan ik toch niet buiten.
Mijn plekje is prima, recht t.o. een haventje, weer water :-) :-).
En wat een geluk, er komt een plek vrij naast de stroompaal, wel zo fijn het snoer niet op de weg te hebben liggen, er wordt best veel heen en weer gereden hier.

Zo een wandeling naar de stad maken, vast even voorproeven voor de stadswandeling, die ik voor morgen gepland heb, maar helaas
het weer is helaas iets minder, grijs en grauw en het regent en onweert, dus ik ben maar aan het routeplannen voor de rit langs de landingsstranden van overmorgen. Gelukkig is de temperatuur nog wel lekker. Hoop dat het vanavond nog wel lukt, we gaan het zien.