Rustig aan

Nederland, Gouda

Het is nog koud en mistig.
Ik vertrek niet zo heel vroeg, wil om half 9 in de auto zitten, zij het niet dat ik mijn navigatie niet zo snel kan vinden, dus weer naar boven, nee, ook daar niet. Er zijn natuurlijk wat tasjes de camper in gegaan, één over het hoofd gezien, onder het bed, bij de toastjes:-) :-), gelukkig ik kan op weg, want zonder Miep kom ik denk ik niet zo ver. Bij de Shell nog wat diesel erin en daar ga ik weer op avontuur.
Een ritje van zo'n anderhalf uur en 145 km.
Ik vertrek, bedacht ik, na de file, ja de scholen zijn weer begonnen in het midden van Nederland en op de rondweg van Antwerpen is meestal ook een drukte van jewelste. Ik wil rond half 12 in Temse zijn. Installeren en vast het stadje verkennen. Margreetje en Kees komen morgen tegen de middag aan, dus geen haast.
We zullen elkaar wel ergens treffen, denk ik zo :-).

En ja hoor, bij Nieuwerkerk rijd ik al de file in, kwartiertje vertraging, lekker druk alweer, duidelijk dat de vakantieperiode op zijn op zijn eind is. Verder goed door kunnen rijden tot de rondweg Antwerpen, maar ook dat was niet meer dan even een stuk 50 rijden, al met toch al tegen elf uur op de camperplek. Ruimte zat. Er staan 2 campers en er zijn 20 plaatsen. Prima plekje en dat voor 10€ incl. stroom en water voor 24 uur.

Geïnstalleerd en ga op onderzoek uit met mijn fiets.

Wil eerst nog wat water tanken, komt geen water uit de kraan, ik weer terug naar Coco met mijn lege flesje en jerrycan, toch nog maar eens op de automaat kijken, ja dom, ik moet mijn code intoetsen en valideren, gelukt, er komt koel helder water uit de kraan. Je moet er bijna voor gestudeerd hebben ;-) om zo'n apparaat te kunnen gebruiken. Maar éérst lezen wil ook wel eens helpen ;-).

En ja, meteen rijd ik langs de Lidl en de Aldi en later een grote Delhaize, supermarkten zat hier, verder is het dorp niet heel veel, ligt dan wel weer wel mooi aan de Schelde. Behalve het stadhuis, de kerk, een oude havenkraan en een paar terrasjes houdt het wel op. Er staan echt schitterende appartementen aan de kade, van waarschijnlijk heel veel geld.
Wij denken dat Nederland duur is, naar de boodschappen zijn hier zeker anderhalf keer duurder, wist niet wat ik zag. Bv een mango voor €3,68 en een half broodje voor €3,09, niet normaal.
Gelukkig heb ik het eea bij me.

Inmiddels is het weer prachtig weer geworden en kan ik eerlijk nog een paar uurtjes van de zon genieten bij Coco.
Ogen dicht, ik schrik van een hoop lawaai achter de camper, rijdt er een man met een bakfiets uit het omlaaglopende straatje en hij rijdt veel te hard om de bocht te nemen, hij klettert om, gelukkig net langs mijn Coco, pffff geluk!!! En híj́ heeft ook niets. Een dame uit de buurt ziet het gebeuren (ze laat altijd hier het hondje van haar kleinzoon uit) en we kletsen gezellig, ze is half Nederlands en vindt het reuze stoer dat ik alleen op pad ben. Ze is 80, een pittige tante, morgen komt ze weer langs :-) :-).

Het was weer een enerverend dagje, altijd iets te beleven ;-).

Tot morgen met nieuwe verhalen.