Münster here I come

Duitsland, Munster

Het is alweer een drukte van belang, de kerk en de plantsoenendienst zijn lekker bezig.
Ik doe rustig aan, straks weer een stukje rijden, maar zo eerst lozen en innemen, op de plek in Münster zijn waarschijnlijk geen voorzieningen en kijken of de douche iets is, want ook die is er daar niet. Alles weer opgeladen, dan kan ik er weer een paar dagen tegen zonder stroom.

Münster is een historische stad in een modern jasje en een stad met vele gezichten. De stad staat bekend als wetenschapsstad, sculpturenstad en als stad van de Vrede. In 1648 maakte Münster wereldgeschiedenis door de Vrede van Münster, die het einde betekende van de Dertigjarige Oorlog. Hanzestad Münster is een levendige stad waar van alles te zien en te doen is. Je kunt er heerlijk wandelen en helemaal tot rust komen in de natuur. Ook shoppen kun je er volop in de winkelstraten van deze veelzijdige stad!

Het is even zoeken naar de parkeerplaats, maar een prima plek, zoals in de reviews aangegeven, staan er ook veel personen auto's, maar het voldoet prima voor 2 dagen én het kost niets, maar ja daarvoor krijg je dan ook niets, geen water, wc of prullenbak.
Na een broodje stap ik maar weer eens op mijn fiets, het is maar een kwartiertje naar de "altstadt" waar ik bij de Dom mijn fiets parkeer, goed terugvindt plekje, maar heb toch voor de zekerheid ook maar even de coördinaten in Google gezet, zo ook van de parkeerplaats, erg handig, een top tip van mede Italië reiziger Martin. Loop over de lokale warenmarkt, die om de Dom staat, gezellig. Bij de touristinfo haal ik een stadswandeling en doe zo alle belangrijkste "must sees" aan.
Zeker een mooie oude stad, ik zie de Dom, het museum voor cultuur, het slot, helaas ingepakt wegens verbouwing, de St. Lambertus kerk, het Erbdrosterhof, het kunstmuseum en het stadsmuseum en nog veel meer prachtige gebouwen.
Een paar uurtjes verder fiets ik weer terug naar mijn camper. Inmiddels zijn er veel auto's verdwenen, ik kan nu aan de rand staan, dat is beter en er druppelen ook wat meer campers binnen.

Mijn leftover lasagne van vandeweek au Bain Marie opgewarmd, was nog heerlijk.

Bakkie koffie en lekker lezen.

Tot morgen.

Ha, leuk stadje! Hoe doe jij de coordinaten in Google zetten? dat is idd handig. Mooie foto's weer! Groet, Ron