Aasee

Duitsland, Munster

Gisteren was het iets te ver lopen, maar ik wilde de Aasee toch nog wel graag zien, dus vandaag met de fiets errechtstreeks naar toe. En wat een schitterende dag is het, stralend blauwe lucht en een lekker temperatuurtje, ik mag weer niet klagen.

Ik fiets door het centrum, waar ik dan toch bedenk, het stadsmuseum te gaan bezoeken. De geschiedenis vanaf rond 700 wordt verteld in voorwerpen en beelden.
Zeer divers, van oude vondsten tot moderne fotografie, van schilderijen tot kleding van de bisschoppen. Münster is tenslotte een bisdom, dus dat moet wel verteld worden, maar ook Hitler komt voorbij én een van de eerste VW kevers, een oude kruidenierswinkel nagebouwd en serviesgoed van honderden jaren terug. Ik vond het interessant en zeker de moeite waard.

Nu echt op weg naar de Aasee, hoe mooi is dat met dit weer én de kleurrijke bomen. Ook zeer in trek bij de vele studenten hier, Münster heeft een grootte diversiteit aan universiteiten.

Ik wil aan het water mijn broodje eten, moet daarvoor een klein grasdijkje af, gelukkig met mijn fiets aan de hand, want anders had ik waarschijnlijk in de Aasee beland, het was nogal glad :-).
Én ben je niet op zoek naar ezels, kom je ze toch tegen, ze vonden de zon ook erg fijn, zo te zien.
Ik maak het complete rondje en ga weer op weg naar de parkeerplaats. Kan ik nog
lekker van de zon genieten op mijn krukje tegen de camper aan, heerlijk en dat eind oktober.

Zoek op waar hier een supermarkt in de buurt is, moet weer fourageren. En ja, de Lidl :-) :-) op 2 km. De buurt waar ik nu doorheen fiets, daar zou ik mijn campertje echt niet willen neerzetten!

Het is een Griekse salade geworden, aangevuld met wat eigen inbreng, dat zal best wel smaken.

Op tijd mijn bedje in, een slechte nacht gehad, geen herrie of gedoe hoor, gewoon, ik kon de slaap niet vatten.

Mijn route voor morgen staat weer in de navigatie. Ik ga naar Campingplatz Kleef.
Heb vanmorgen een mailtje gestuurd of ze plek hebben, t.o.h. geen antwoord, ik ga het er maar op gokken.
Een echte camping mét water, stroom en douche, oh ja én afvalbak.
Is voor twee dagen niet erg hoor, zonder, maar een beetje comfort is toch wel fijn.

Jullie gaan het morgen allemaal weer lezen :-).

Weer heel wat beleefd Yvonne,en 🙂 mooi weer.en foto’s.

Lenie 2021-10-28 20:33:15

Ha Yvonne, Leuk museum! grappige foto's. Best een mooie omgeving daar om door te fietsen. En wat een mazzel met het weer! Wie weet vandaag weer een prachtige dag. Groet, Ron

Ron 2021-10-29 08:20:48

Wat fotografeert de herfst toch mooi!! Geweldig met die blauwe lucht!! Je mag idd niet klagen over het weer wat heb je een mazzel. Dikke knufff