Bye bye Texel

Nederland, Den Hoorn

Texel huilt en wij ook een beetje, het miezert. We gaan weer naar huis.
Ontbijten en de laatste losse spullen reisvast opgeborgen. We hoeven ons niet te haasten, om 11 uur moeten we van onze plek af zijn.

Op het kaartje zie je hoe we het eiland doorkruist hebben.
Lopend zo'n 30 km en fietsend dik 400 km en nog hebben we niet alles van ons lijstje gezien, reden des te meer om terug te gaan, naar "ons" Texel, want dat is het wel een beetje geworden.

De kleuren van Texel, ook in de vlag terug te vinden, groen en zwart, voor altijd Texel in je hart en dat is waarheid!

We hebben gisterenavond nog een heerlijk taartje meegenomen bij de dames van de Knip voor onderweg, lekker hoor :-)

Precies op tijd van de camping af, vuil water lozen, schoon water leeg, alles nagelopen, vuil weg, dus we kunnen.
En daar staan we dan, 3 km voor de boot in de file, het is druk blijkbaar, we moeten zelfs over het fietspad rijden, zodat de weg wordt vrijgehouden voor het overige verkeer. Het kan effe duren :-). Gelukkig hebben we het taartje bij ons.
Al met al valt het reuze mee, een uur later varen we af. We staan deze keer op het bovendek.

Tot het laatste verhaal bye bye, fijne dag en bedankt voor de wel thuis berichtjes.

Vlakbij Alkmaar bij de Mac een koffie tot go gehaald, geen taartje erbij, maar een cheeseburger voor mij en een mac-kroket voor Vanja.
Het taartje bewaren we tot vanavond. De camper leeg gehaald, wasje aangezet, het gewone leven begint weer.
We hebben het fantastisch gehad en gaan zeker nog nagenieten.

Tot over een week of 7, als ik vertrek naar het startpunt (Milaan) van mijn "we zijn er bijna" avontuur.
De reis gaat ieg door :-) misschien nog wat aangepast, maar so what, ik ga!
31 juli is het kennismakingsweekend in Kinderdijk. Dat ga ik zeker met jullie delen :-)

Mijn plankje is weer voorzien van leuke herinneringen :-).

Bedankt voor het volgen!!