Dag 37 hetzelfde als gisteren :-)

Kroatië, Lokva Rogoznica

Genieten van het mooie weer en het strand, op het warmst van de dag even de schaduw van mijn campertje opgezocht en een broodje genuttigd.
Veel meer dat het ritueel van gisteren is het niet geworden ;-), maar wel heerlijk, zon, zee en strand.

Dus ook niets meer of minder te vertellen, geen avonturen meegemaakt vandaag.
Én toen kwam er toch nog iets voorbij :-), mijn nieuwe (ook alleen reizende) Duitse buurman. Volgens hem hoor je als nieuwe camping buur een schnaps aan te bieden, maar daar was het te vroeg voor, dus het werd een espresso met een koekje, opgediend op een plankje :-), bijzonder, maar aardig natuurlijk.
Hij gaat naar Montenegro en vroeg of ik wat aanbevelingen voor hem heb. Kreeg meteen een map met folders, of ik daar naar wilde kijken. Ik zei morgen misschien, daar heb ik dus nou net geen zin in!
Het poesje is er weer, bijna etenstijd :-) en hij zit al op het treetje, maar helaas de knakworstjes zijn op, dus hij is maar onder de camper in de schaduw gaan slapen, tot er misschien nog iets naar beneden valt :-).

Vanavond maar eens naar boven lopen, het winkeltje en het restaurant bekijken.
En meteen maar heerlijk gegeten in het restaurant met zeezicht. Een klein hapje (stukje kaas, ham en olijven) vooraf, vers broodje, salade van het buffet en chewapcici met frietjes en geroosterde groenten en dat voor 70 Kuna ca €9,00.
Schnaps kun je onbeperkt pakken na het eten, een stel Duitsers die voor me zitten, schenken er voor mij ook eentje in, lekker kersenlikeur.

Het is best raar helemaal niets te hoeven doen, op tijd te moeten zijn, of te moeten luisteren naar een gids, maar het is voor een paar dagen heerlijk. Overmorgen een rijdag van een km of 350 denk ik, gewoon weer over rechte tolwegen.

Ik wilde naar Split, maar alles is vol, geen camping plek te vinden helaas. Wim adviseert er gewoon naar toe te rijden, ze hebben ook plaatsen voor passanten, dat ga ik toch maar proberen dan!

In Duitsland zijn de vakanties begonnen en dat is te merken, ook hier is het inmiddels vol met Duitsers en over het algemeen niet de meest vriendelijke.

Ben dus waarschijnlijk een paar dagen eerder terug dan bedacht, we gaan het zien. Hoe verder huiswaarts hoe minder het weer wordt.