Ik weet het nog niet!

Italië, Troghi

Geen wolkje aan de lucht, stralend blauw, heerlijk wakker worden!
Vandaag hebben Vanja en ik een klein feestje, 6 jaar samen en ondanks er meer dan 1350 km tussen ons zit, staan we er natuurlijk even bij stil, al is het telefonisch.

Het facultatieve (2e) bezoek aan Florence wordt het niet voor mij, ik heb trouwens niet gehoord dat anderen het wel gaan doen. Na 11 best drukke dagen is het goed éven te niksen. Bijladen voor de volgende 11, idd we zijn al op de helft "time flyes when you're having fun!!"
De camping ligt net te ver voor een kort bezoek. Bijna 2 uur (vv) in de bus voor een paar uurtjes rondlopen, nee.
En nu weet ik het wél, het wordt dus vandaag heerlijk relaxen, beetje rommelen, naar het zwembad, van de zon genieten, boek lezen én afwassen.
Een vrije dag op de camping betekent ook een run op de aanwezige wasmachines, ik ga klaar zitten voor de paddentrek, zo grappig dat geloop met tassen en emmers vol wasgoed.
Onze Nico en Ineke hebben zelfs een camping wasmachine, zo grappig, maar het werkt wel. Ik zou er geen ruimte voor hebben. Blijkbaar is wassen tijdens het kamperen vaak mannenwerk, kijk Nico heeft er een lekker sigaartje bij op gestoken.

Vanavond gaan we met zijn allen pizza bakken (in 2 groepen) met de oneven campers om 5 uur en de even campers om 4 uur, wéér een aardigheidje van de NKC.
Een workshop in de keuken van het restaurant op de camping. Én we mogen hem zelf opeten. We hebben erg gelachen een bolletje deeg uitrollen lukte ons allemaal wel, naar die plak deeg de lucht in draaien was toch wel wat. Dat omhoog gooien en draaien doe je trouwens om het overtollige bloem eraf te krijgen. Echt heel leuk en lachwekkend!
De pizza smaakte heerlijk, gewoon tomaten met mozzarella, maar echt heel lekker. Glaasje prosecco erbij, toppie.
We moeten nog opschieten ook, over een half uur gaat de jeu de boules competitie weer van start. Spannend en iedereen wordt steeds fanatieker, ik ook hoor. Het gaat me steeds beter af en onze Jo wil me wel bij zijn club hebben, maar Budel is wel erg uit de buurt :-) :-). Ik win twee partijtjes samen met Lieselotte.

Na een gezamenlijk glaasje is het weer tijd om de boel op te breken en reisklaar te maken, coördinaten in de navigatie, tas klaar, morgen ontbijten en weer op pad.
Fijn nog even bellen met thuis en lekker slapen, tot morgen truste allemaal.

Ha, 6 jaar alweer! Gefeliciteerd! Lekker een dagje niks. Je hebt helemaal gelijk! Heerlijk zwemmen en in het zonnetje! Is het warm vandaag? Je bent er bijna! Groet, Ron

Ron 2021-09-02 09:41:56

Gefeliciteerd met jullie 6 jaar samen zijn! En dit klinkt nu echt als vakantie, boekje lezen en aan het zwembad, dat mag af en toe ook! Geniet er van! :)

Wendy Plokkaar 2021-09-02 11:48:19

Lekker een dagje relaxen ,mag wel na al km .eet smakelijk en geniet van de pizza Yvonne.🍕🍕🍕

Lenie 2021-09-02 18:11:16

Gefeliciteerd ❤️❤️❤️

Chris Melis 2021-09-02 18:59:04

Nog gefeliciteerd voor jullie 2! Klinkt als een heerlijk dagje. Lekker genieten Yvonne!

Fleur 2021-09-03 06:57:08

Jullie boffen met elkaar! Nog vele jaren! Geniet nog van je reis!

Jannie 2021-09-03 07:51:28

Gefeliciteerd met jullie 6 jaar samen zijn en natuurlijk nog vele jaren samen toegewenst. Deze dag op de camping is wel een klassieke “ we zijn er bijna “ dag. Rust, praatje, wasje, eten en dan de onvermijdelijke Jeu de boules. Dat je daar zo fanatiek aan mee doet had ik voltrekt niet verwacht. Verrassend leuk.