Laatste dag in Burgh

Nederland, Burgh-Haamstede

Het mooie weer is voorbij, geen zon meer, maar nog steeds lekker, wat heb ik weer een geluk, zo anders dan de voorspellingen voor vandaag.
Heerlijk weer met de fiets op pad, was al vroeg op weg, dacht, laat ik nog maar genieten zolang het kan, maar dat viel dus erg mee en heb er dan ook weer 37 km bij kunnen tellen.
Wel ff wennen zo in mijn uppie fietsen, was zó gezellig samen met Margreetje en Kees onderweg te zijn en waar is mijn koploper en routeaangever. Wanneer gaan we weer?

Via Burghsluis naar Koudekerke, waar ik weer langs de Stompetoren fiets, die ik nu van de andere kant nader bekijk en sta midden in het vogelbroedgebied, verder naar Serooskerke en door naar Renesse, daar ik geniet van een heerlijke cappucino met een chocoladetaartje en van de vele winkeltjes. In Renessse scoor ik wat leuke spulletjes voor mijn plankje in een van de vele souvenirswinkeltjes. Via het strand van Renesse weer op weg naar Burgh en verder naar Westenschouwen, waar ik de gedenkbordjes nog even wil bekijken, rijd natuurlijk weer verkeerd, maar na vragen kom ik op het juiste pad (was er al voorbij gekomen natuurlijk) en beklim ik de trap naar de bankjes, waar je op je gemak alle teksten kunt lezen, best indrukwekkend, van liefdesverklaringen, de laatste keer aan de geliefde zee bij ziekte, ter herinnering bij overlijden van een naaste tot een mooie vakantie hier in de omgeving.
Ik eet er meteen lekker mijn meegenomen broodje op.
Wil de paarden ook graag nog een keertje zien, maar helaas staan ze vandaag een stuk verder en niet in het water, maar het gebied is zo mooi, dat ik daar toch wel even blijf hangen en wat mooie plaatjes schiet.
Vijf uurtjes verder ben ik weer terug in Burgh, maar ik ga nog even wat van die lekkere aardappels scoren, heb bedacht er aardappelsalade van te maken, met een lekkere hamburger, mijn laatste maaltje hier, morgen naar huis, jammer maar ook weer goed.
Ik heb een top week gehad, prachtig weer, veel gezien, gefietst, gewandeld, goed gezelschap van Margreetje en Kees en samen gelachen en plezier gehad.
Zij zijn inmiddels alweer thuis en de was alweer schoon :-).
Mijn buitenboeltje is weer op orde, zat nog lekker van de zon te genieten toen het ging betrekken, dacht, meteen maar even ruimen en de luifel in, voordat er regen komt.
Weer veel vogelpoep verwijderd, brrr, ben benieuwd naar het dak, maar dat zie ik thuis wel. Vanavond de binnenboel weer rijvast maken en lekker slapen, dan kan ik na het ontbijt op mijn gemak zo op huis aan, als het een beetje weer is, via het vogelobservatorium in Stellendam.

De aardappelsalade was heerlijk :-), nu nog een pruttelkoffietje en een oranjekoek en dan is het volgende week weer Sonja Bakker "streng"!!

Fijne avond, tot morgen bij het laatste verhaal van deze reis.
Wat is camperen toch heerlijk, zeker met het prachtige weer van de afgelopen week.