Van Kockelscheuer naar Colmar

Luxemburg, Luxembourg

Etappe 2 , een rit van 288 km.

Ik moest me eraan overgeven, had geen camping kunnen en willen reserveren.
Colmar is blijkbaar geliefd bij toeristen, zodat de campings zelfs reserveringskosten vragen, variërend van € 10,00 tot € 20,00 voor 2 overnachtingen en dat ga ik echt niet doen, maar ja, ik weet wel graag waar ik terecht kom en moet me dus misschien wel buiten mijn comfortzone begeven :-).

Echter wat wil het geluk, ik kreeg toch nog op tijd een reactie van een aangeschreven camping (Au Domaine du Wolfloch) en wel midden in Colmar :-), top!
Geen echte camping en ook geen echte camperplaats, maar een plek op het terrein van een culinair restaurant, annex boerenerf met een stuk of wat camperplekken.
Mag ook niets kosten € 6,00 incl. stroom, de recensies zijn prima, dus ik ga het zien en jullie lezen.

Was lekker vroeg vanochtend, wilde via de 2 plaatsjes rijden die Ron had doorgegeven. Dus vroeg op pad, rit voorspoedig, heel rustig onderweg. De dag begint weer met veel regen, als ik bergop rijd in de wolken, dan weer droog als ik naar beneden ga.
Koffiestop bij een benzinestation met een prachtige koffiecorner én toevallig belt Vanja net als ik daar aan mijn cappuccino met chocolade erin (heel lekker) zit.
Een kleine 2 uur verder eet ik mijn stokbrood (overschot van gisteren) midden tussen de druivenvelden, ja, hiervan worden heerlijke wijnen geproduceerd. Máár natuurlijk moeten ook de beentjes gestrekt worden.

Het eerste plaatsje Rickewihr is geweldig, heel veel gekleurde vakwerkhuizen, restaurants en leuke winkeltjes. Én best druk. Het ligt ten noordwesten van Colmar. Het stadje is bekend vanwege de wijnbouw en is een belangrijke toeristische trekpleister. En dat is duidelijk te zien aan de vele wijnhuizen, die hun waar te koop aanbieden én te proeven, maar dat doe ik maar niet met nog wat km's te rijden.
Ik sta geparkeerd bij een oude wijnfabriek, die niet meer in werking is dus gratis parkeren en dat hebben meer toeristen opgemerkt, lekker druk, maar voor mij net nog een plekje.

Verder door de vele druivenvelden naar
het tweede dorp, Kaysersberg is ook heel leuk en kleurrijk. Ik sta bij de Intermarché geparkeerd en kan daar ook meteen tanken, is de tank ook maar weer vol. Meteen een flesje wijn van de streek gescoord, dat hoort er toch bij, nietwaar.

Bedankt Ron voor de tip!! Het was de moeite van een stukje omrijden meer dan waard.

De camperplaats weer top gevonden door mijn navigatie, behalve dat ik een stuk verder wordt geleid en later aan de andere kant terug moet rijden, terwijl er inmiddels een afslag is naar de camperplek.
Niet druk, 3 plekjes bezet. Jammer van de garage aan de achterzijde, maar die gaat straks dicht gelukkig.
Niemand te zien, wacht het maar af en dan komt de camping dame, ik krijg op mijn kop, had moeten aanbellen.
Niks culinair restaurant, dus het wordt pasta vanavond, ook lekker.
Nederlandse buren, met huilende baby, dat heb ik weer.

Inmiddels is het weer gedurende de dag steeds beter geworden, droog zelfs af en toe een stuk blauw tussen de wolken. Ieg is het een heerlijk temperatuurtje, zo rond de 24°.

Heeft één van jullie wel eens gekookt in de waterkoker, nou ik wel. Was vergeten het gas aan te zetten en daar kan ik even niet meer bij, dus maar zo én het werkte prima en het wijntje smaakte er zalig bij. Nog even de foto's en dan vallen mijn ogen wel dicht denk ik, het was een mooie dag!

Tot morgen, fijne avond!

Fijn dat je de tips hebt kunnen waarderen. Nog gezien dat in Kayserberg Albert Schweitzer is geboren? Het is een mooi gebied. Ik ben er vaak op vakantie geweest. Als je van Franse kazen houdt dan moet je nog een stukje Munsterkaas proberen. Een stinkkaas die lekker smaakt. Het is kopen en opeten (niet bewaren) anders is de lucht niet aan te bevelen. "Je bent er bijna" ;-) Groet, Ron

Ron 2021-08-18 17:52:40

Wat een avonturen beleef je weer! Ik zie je helemaal zitten met je cappucinootje! Hahaha veel plezier!💜