Dag 27 Reisdag 172 km Covas - Louro

Spanje, Muros

Het laatste deel van de route, langs de kust, is prachtig, bochtig en vrij smal. Vandaag gaan we de Spaanse grens weer over en zijn we zomaar een uur verloren onderweg. De klok gaat nu een uur vooruit.

We hebben maar één POI onderweg, Ria en Peter rijden vandaag dan ook maar weer eens achter me aan, niet zonder slag of stoot ....... maar toch.

Pontevedra ligt in het binnenland, aan het einde van een lange ria. Pontevedra is een typisch Galicische stad. De Iglesia de Santa Maria la Mayor heeft een prachtige gevel met beelden van roeiers en vissers.
We kunnen op een goede plek parkeren, wel wat moeilijk bereikbaar, maar in de buurt van het centrum. En eigenlijk is de kerk dan ook het enige wat de moeite waard is, ik vind de stad niet echt leuk, rommelig en smoezelig.
Andere Peter en Jeanette lopen met ons op, gezellig, het is lunchtijd inmiddels en we eten kebab op een terras, lopen nog wat rond en de dames vergapen zich bij een Chinese winkel en de Mango, ik pas en ga bij de mannen op het bankje voor de deur (geduldig) wachten.
Een uurtje later zijn we weer op pad voor het laatste stuk naar de camping én wat een prachtige route weer.

Campers op hun plek en al snel zitten we weer bij elkaar met een koel biertje, terug naar Coco loop ik voorbij Heinz en Ankie, "ach, doe een drankje", ja gezellig, dat doe ik, maar dat drankje is obstler en Ankie maakt nog een vruchtencocktail, oei oei, ik ga maar snel mijn lepelkaasje eten.

Corrie vraagt na het eten of ik een bakkie kom doen en jahtzeeën, Rinus of ik kom keezen en Carien of ik koffie kom drinken, ik ben populair vanavond ;-). Ik ga yahtzeeën, Corrie zegt, "ik was de eerste hoor" :-) :-). Dit anti spelletjes mens, heeft al veel spelletjes gespeeld deze reis en ik vind het nog leuk ook.