Dag 6

Indonesië, Jogjakarta

Vroeg, heel vroeg uit de veren, voor vijfen staan we naast ons bed. Maar voor die tijd al de slappe lach gehad, de buren blijken ons gehoord te hebben. Koffers kunnen in de kamer blijven, worden later opgehaald door de busboy. Ook dat is allemaal top geregeld!

Twee minibusjes met graffity staan op ons te wachten en een baasje als gids, gaat met ons mee naar het actieve vulkanische complex Dieng.
Dieng Plateau komt van het woord Di Hyang wat "Huis van God" betekent.
Hier bevinden zich de oudste tempels op Java en zijn gebouwd in de 7e en 8e eeuw. Het gebied ligt een hoogte van ruim 2000 meter en door de nevel doet het mysteries aan.
Het gebied wordt ook wel klein Zwitserland genoemd. Langs de kraterwand wandelen is een belevenis, de zwavelwolken stijgen op en alles borrelt en pruttelt. We zien het kleurenmeer en indrukwekkende heetwaterbronnen.
Hier bekijken we ook de Dilarang tempel en krijgen een kopje thee.

We rijden terug naar het hotel, waar onze eigen bus weer op ons staat te wachten voor een rit van ongeveer 2 uurtjes naar weer een hoogtepunt, het bezoek aan de Borobudur, één van de 7 wereldwonderen.

We lunchen vlakbij de Borobudur, een heerlijke uitgebreide lunch, die zoals later vandaag zou blijken, wel op mijn darmen zou werken. Helaas regent het en dat blijft de hele middag zo. Wat een drukte, zonde, zoveel schoolkinderen en stortbuien, dus paraplu' s, jammer voor de foto's, maar het was toch erg indrukwekkend.

Na het bewonderen van de bijzondere tempels, maken we een tocht (DESAR) met een paardenkoetsje door een authentiek dorp, zien hoe de mensen daar wonen en werken.

We eindigen we de dag in de hofstad JOGJAKARTA, waar we om bij zevenen in het hotel Grand Quality arriveren. Mijn darmen zijn inmiddels gaan rommelen, we zijn bekaf en ik heb koppijn. Snel naar de kamer, pilletje erin, wc, douchen en french fries op de kamer. Lekker slapen en morgen fris weer op. 5.30u worden we gewekt, voor een hopenlijk droge, maar zeker weer indrukwekkende dag.