Naar Glückstadt en door naar Eider

Duitsland, Cuxhaven

Nog een paar plaatjes hoe het vanochtend begon op de cp, met zon ! Dat zou niet lang duren.
Betalen moest in een automaat, Nederlandse bankpas werkt niet (op meer plekken trouwens) briefje van €50,00 kan de automaat niet wisselen, maar dat kan de receptie dame dan weer wel. Het lukt, ik mag er af.

Wat een speciale (korte)rit vandaag.
Van ,Wischhafen naar Glückstadt, grappig toch, als je geluk hebt, krijg je wat je wenst :-).

Met de veerpont de Elbe oversteken scheelt heel veel km's. En daar denken heel veel automobilisten ook zo over.
Ik wist dat er op het laatste stuk naar de pont aan de weg gewerkt werd en incl de wachtrij voor de pont doe ik anderhalf uur over 8 km, pfff.
Als ik eenmaal op de pont sta, is het ook wel weer iets anders, geen veer zoals naar Texel of Terschelling met een ruim, hier sta je gewoon op het dek, zelfs met enorme trucks met oplegger.
Aan de overkant heb ik een camperplaats gevonden, een enorm terrein, waar iets geweldigs van gemaakt zou kunnen worden, dat is het echter niet. We staan nog maar met 5 campers, het is ook een beetje slecht aangegeven, maar Miep weet de weg perfect.
Zie ik de hele reis zowat geen Nederlanders, sta ik hier met zelfs 2 Hollandse buren.

Ik wilde het dorp in, op zoek naar het geluk ;-), maar het hoost weer, na vandaag houdt het op met regenen, dit op mijn verzoek ;-). Weeronline bevestigd dit vooralsnog, ik hoop het echt!
Misschien lukt het later, als het nog droog mag worden. Niet dus en de plek beviel me sws niet, wat ga ik doen, de twijfel slaat toe. Bij twijfel niet doen, dus zoek ik een andere plek. Ik besluit alvast een stuk richting Nordstrand te rijden en kom terecht bij Camping Oase in Eider, een camping aan de rivier de Eider, denk ik zomaar :-) :-).
Ik meld me aan bij de heer die ik vanmiddag al aan de telefoon had, ik kijk hem aan en nog eens, ik blijf kijken, heel lullig, maar hij heeft een glazen oog en dat loenst, niet zo'n beste oogarts dus.
Ik heb een mooi plekje aan de rivier mét eigen vlonder. Fijn om uit Coco te stappen zonder in de blubber terecht te komen, het was even droog maar inmiddels klettert het weer en niet zo zuinig ook.

Heb Nordstrand gebeld en daar kan ik morgen al terecht, want hier is niets te beleven.
Het is puzzelweer, maar díe heb ik nou net niet bij me :-).

Ik wilde lekker uiteten, maar dat is hier ook niet in de buurt, ik ga lekker spaghetti maken, ook prima! En het was heerlijk!

Fijne avond!

Wat een weer Yvonne, hier is het niet veel beter brr Groetjes

Chris melis 2023-08-31 21:21:29

Bah die regen, maar jammer dat je geen foto hebt van dit glazen oog, heb er wel een beeld bij haha Jaja, dat zou wel heel erg geweest zijn ;-)