Dag 15

Vietnam, Phan Thiêt/Mue Ne

Dag in Phan Thiet.

Na een waanzinnig ontbijt, wat een overvloed, ga ik met Margreet, Kitty, Lisette en Marjohn naar de Feary Kloof. We nemen een taxi, want 10 km lopen met deze warmte, lijkt ons iets teveel van het goede, de rit kost ons € 1,32 pp, daar kun je zeker niet voor lopen.

Het is prachtig, we lopen door een stroompje water, ik lekker op mijn keen's, langs prachtige rotsen en gekleurde zandduinen, van wit tot fel oranje, we komen een deel van onze groep tegen, de meesten wilden toch wel nog iets doen vandaag. Op de terugweg drinken we een lekker biertje op een terras en nemen we de taxi terug naar het centrum om een hapje te eten. We eten in een prachtig hotel aan het strand. Voor mij heerlijk een broodje met kip, een stuk goedkoper dan ons resort, hier gaan we vanavond weer eten!
Het lopen terug valt niet mee in deze hitte, het is 34°, we doen over 5 km ruim een uur en een kwartier. Terug in het resort (in mijn bungalow natuurlijk :-), ik hoor jullie denken) alles uit en meteen heerlijk onder mijn buitendouche en lekker bijkomen op mijn ligbed op het terras met uitzicht op zee. Ga nog even wat foto's maken op het strand. Zo weer naar het dorp met de taxi, lopen doe ik niet meer vandaag ;-)
We hebben heerlijk gegeten, Jaap en Dinie gingen ook nog mee. Het was erg gezellig, speelde een leuk bandje. Jaap zei dat hij me zo leuk vond en het gevoel had me al jaren te kennen :-) erg lieve mensen, al jaren met pensioen en genieten er heerlijk van samen. Én hoe klein is de wereld, ze wonen bij Corjo en Ilonka in de straat op nog geen 100 m weg. Taxi terug en wat een lol, de wijn heeft Margreet lekker los gemaakt, de taxichauffeur vindt het geweldig en zwaait ons lachend gedag bij het resort.

Ik kom mijn huisje in en de gordijnen zijn dicht gedaan, bed opengeslagen, klamboe uit en lampen aan, ook ligt er een briefje met iets lekkers erbij, luxer kan het niet.
Ik pak snel mijn koffer in, morgen weer verder, naar Ho Chi Minh City.

Snel nog even genieten van de buitendouche en lekker op bed liggen, tv aan en pindatten.

Tot morgen, lieve volgers, er resten nog maar 4,5 dag in dit mooie land.

Wat een hoop indrukken heb jij opgedaan de afgelopen dagen. Echt fantastisch! Kan er nog meer bij?

Sandra 2015-04-09 19:42:47

Ja hoor Sandra, nog 4 dagen en nog veel te beleven! Gelukkig heb ik alles opgeschreven, anders zou ik het waarschijnlijk niet allemaal kunnen onthouden.