Dag 16 Van Cusco naar Puerto Maldonado, Amazone

Peru, Cuzco

LAATSTE UPDATE!

5 dagen geen WIFI!! Dus ook geen Pindat updates, die plaats ik thuis pas weer, controleer ik alles op spelfouten, voeg ik nog wat verhaaltjes van Gertso toe en van de eerste dagen mijn eigen foto's.

De heer Wellington heeft het overgenomen van Gertso en haalt ons op bij het hotel om naar het vliegveld te gaan. We vertrekken met de hele groep, want we zouden ongeveer gelijk vertrekken uit Cusco. Wij met z'n zessen naar de Amazone en de rest naar huis. Wellington helpt ons bij het inchecken, netjes geregeld weer, al is hij geen Gertso, maar ja, beter kan ook haast niet!
Esther, Marie-Josè, Michael en Anneke gaan ook naar de Amazone. De koffers gaan in het ruim, de rest als handbagage. Alles mag mee, schaar, vijl, pincet, water en andere vloeistoffen. Geen probleem hier, er wordt nergens op gelet, raar genoeg.

Wachten duurt lang, 10.45u geplande tijd wordt later en later, uiteindelijk 12.30u ingecheckt. Zitten we een half uur in het vliegtuig kunnen we er weer uit pff. Om 14.00u krijgen we een update, vlucht voorlopig uitgesteld tot 15.45u. I.v.m slecht weer kan er niet worden geland in Puerto Maldonado, we zullen dus nog even moeten wachten.
KRAS meteen maar even ingelicht. Iets te eten of te drinken is er hier bij vertraging niet bij, het gaat hier op zijn Peruaans!
Anneke zucht, Marie-José in de stress. Rustig wachten en kalm blijven is de beste optie, wij hebben daar niet echt veel moeite mee en laten het over ons heen komen.
We houden ons maar wat in beweging, drinken halen, koffie, een broodje, weer koffie en nog een broodje.
Vanja loopt weg om nog iets te eten en te drinken halen en natuurlijk, meteen moeten we in beweging komen, zal je altijd zien, spoor haar op en weer gaan we naar de gate, ditmaal nummer 8, 3 en 7 hebben we al gehad. We zitten weer, weliswaar in een ander vliegtuig dat via Puerto meteen doorvliegt naar Lima. Hopen dat onze tassen ook meegaan!
Wij vliegen in zo'n 3 kwartier 465km naar Puerto Maldonado.
Uiteindelijk zijn we om 17.00u in Puerto. Percy, zo heet vandaag onze gids, wacht op ons bij de uitgang en verteld dat we in een hotel blijven tot morgen en dan verder reizen naar de lodge. De rivier is té wild om te varen in het donker.
Wij vinden het allemaal wel gaaf, maar natuurlijk ook jammer.

Een open bus haalt ons op en tijdens de rit kunnen we ons alvast vergapen aan de groene omgeving van Puerto Maldonado.

Én we hebben wifi hier, dus mooi weer even lekker updaten.
Morgenochtend zien we verder.

Puerto Maldonado is een stad in de Tambopata-provincia in de Madre de Dios-regio van Peru. De stad is gelegen in het Amazonegebied, niet ver van de grens met Bolivia en op de plek waar de Tambopata rivier en de Madre de Dios rivier samenkomen. Puerto Maldonado is officieel gesticht op 10 juli 1902. Het telt ca. 74.000 inwoners.

Met zijn zessen eten. Het afrekenen geeft wat gedoe, Percy heeft ons uitdrukkelijk gezegd niet te betalen, maar daar denkt de ober toch duidelijk heel anders over. Hij spreekt geen woord Engels en hij gaat iemand bellen waaraan Michael mag uitleggen wat er aan de hand is, dat lukt wonderwel en we gaan naar de kamer, Percy mag het verder oplossen morgen. Lekker slapen, mét airco 😀, het is hier ineens bijna 27 graden.