Dag 35 Het begin van de weg terug

Montenegro, Morinj

Ria en Peter blijven nog een dagje in Morinj, dus zij zwaaien me uit, zijn wel mijn vriendjes geworden! Ik heb ontzettend veel lol met ze gehad, veel gepraat, gekletst, gedronken, gegeten en door Ria getroost en een luisterend oor gevonden. Weer Limburgse kanjers, ik blijkt daar toch een voorkeur voor te hebben (Marianne en Rien :-)).

Het hangt van de thuissituatie af, hoe lang die terugreis gaat worden, maar ik ga zeker op mijn gemak terug (heb ik moeten beloven).

Een klein stukje richting huis, nou ja wel 250 km noordwaarts, langs de kustweg, zo goed als constant zeezicht, prachtig, duurt wel iets langer dan de tolweg, maar een stuk mooier. En voorlopig heb ik nog de tijd en nog 1700 km te gaan

Mijn verblijfplaats is 5 dagen aan de kust van Kroatië, op camping Sirena in Omis geworden en ik heb er een plekje gereserveerd op de eerste rij vanaf de zee, het ziet er op de plaatjes geweldig uit.

Resetten van 35 dagen in een groep van 33 mensen, weer op mezelf, ook heerlijk, maar wel wennen, denk ik.

Met wat oponthoud door wegwerkzaamheden, een ongeval, tanken, lunchen, wat grenzen (ben zelfs een ministukje door Bosnië gereden) en boodschappen bij de Lidl, jaja, die is hier weer te vinden, ben nog niet de grens over en er staat een groot bord :-) :-). Om 3 uur aangekomen op de camping. De coördinaten van hun site kloppen niet, maar gelukkig staan er borden aan de weg. Ik heb het wel even doorgeven.

Wat een prachtig plekje, camper staat deze keer dwars, luifel uit en zo zeezicht, beter wordt het niet. Kabbelende zee voor mijn neus :-).

Wim en Mia staan ook hier, maar daar zal ik niet al teveel mee praten, denk ik zo, alhoewel Mia wel al is komen buurten.

Ik blijf hier tot de 24e, wat het daarna gaat worden weet ik nog niet.

Jullie zijn weer bij :-), tot morgen, fijne avond.