Pescheira

Italië, Peschiera del Garda

Vandaag een beetje uitgeslapen. Het weer begint al te veranderen, wakker geworden met een grijze lucht, voor het eerst sinds Milaan geen blauwe lucht.
Maar het is ieg (nog) droog!

Douchen, ontbijten en dan weer op de fiets, het dorpje hier verkennen en misschien is de zon er vanmiddag weer en anders maar vast opruimen voor de reisdag van morgen. Is het maar klaar mocht het vanavond al losbarsten.

Fijne dag, ik ga er vandoor, iedewiedewietse, pleite op mijn rode fietsie. Tot later.

Peschiera del Garda is een gemeente in de Italiaanse provincie Verona (regio Veneto) en telt ruim 10.000 inwoners.
De vesting van Peschiera staat op de UNESCO-werelderfgoedlijst als onderdeel van de Venetiaanse verdedigingswerken van de 15e tot 17e eeuw. Grachten en bruggen, prachtige kerken en historische gebouwen, vestingwerken en kleine pieren waar boten stoppen. Dit is wat er op een dag te zien is in Peschiera del Garda, een dorp aan het meer, uniek in zijn soort, met uitzicht op de zuidelijkste oever van het Gardameer, in een gebied beschut tegen de wind aan de oevers van de Benaco en de Mincio-rivier.

Én mijn fiets kan ik weer fijn stallen aan het begin van het stadje aan de haven, mooie rekken om de fiets aan vast te zetten. De fietspaden zijn dan wel niet je van het, naar veilig stallen kun je hem ieg wel. Inmiddels drupt het een beetje, ik heb mijn rode wegwerp poncho bij me, maar het zet gelukkig niet door, zelfs de zon komt voorzichtig tevoorschijn.
Om de stadswallen goed te kunnen zien, maak ik weer een kort vaartochtje, maar eerst een cappuccino op een terras vlakbij de boot, nou ja boot, meer een soort varende vlonder.
Ik loop op mijn gemak nog de leuke, kleurrijke straatjes door, veel winkeltjes, maar dat ben ik inmiddels wel gewend, weer kleding en souvenirs, veel van hetzelfde dus. Het is ieg niet zo enorm druk als gisteren in Sirmione. Ik heb het wel gezien en een paar uurtjes later fiets ik terug naar de camping. Het weer is inmiddels verder opgeklaard, wat boodschappen gehaald voor onderweg en nog lekker genieten van het magere zonnetje.

Route klaar voor morgen, vanavond de boel weer op orde maken.
Op de camping wordt er druk gewerkt om alles regen en windvast te maken, dus er komt wel iets aan :-), ach ik zie het wel, ben zo weg morgen.

Alles zit weer op zijn reisplek, veilig en schuif vast. Fiets weer op de drager en eten en drinken bij de hand voor onderweg. Hoop dat het niet al te slecht wordt, wil graag tot net voorbij Basel komen, maar als het niet lukt ook prima, ik heb de tijd.
Onze plek (waar Vanja ook naar toe komt) in Zoutelande is gereserveerd, ik wordt daar de 22 verwacht.

Welterusten en tot morgenmiddag.

Goede reis Yvonne!

Marion 2021-09-15 21:57:36

Aha, het reisverslag is vroeger op de avond klaar. De zon neemt her en der wat af, ook in Zuid- Europa. Een neef van mij is ook op pad met een camper en moet toch wat zuidelijker gaan in Frankrijk om nog een lekkere vakantietemperatuur te vinden. Ik ben benieuwd naar je route. Je bent er al. Groet Ron