Dag 42 Een lange reisdag

Oostenrijk, Unterschwarza

We hopen in Oostenrijk te komen, maar we gaan wél binnendoor.
Én áls we het zat zijn zoeken we gewoon een andere overnachtingsplek.

Zat zijn we hét! Maar om 19 uur reden we de camping op, na 11 uur onderweg te zijn geweest, door de bergen, over heuvels, door leuke dorpjes en natuurlijk minder leuke, over industrieterreinen, door het natuurgebied van de Plitvice meren (prachtig), over slingerweggetjes en via veel wegopbrekingen met van die stoplichten, over heel veel rotondes, met koffiepauze, een heerlijke lunchpauze, een tukkiestop van Peter en natuurlijk gewoon even stoppen op een mooie plek voor een foto, via 4 grensovergangen, waarbij de Sloveense douane wel even wilde controleren of ik écht alleen was, tanken en meteen tolvignetten voor Slovenië en Oostenrijk gekocht, noodzakelijk kwaad ;-). Peter en Ria zien mij even niet, we moeten langs een stad en het is druk, zitten wat vrachtwagens tussen ons in en zij rijden rechtdoor het centrum in, terwijl ik naar rechts ben gegaan, moest van Miep, even bellen (dat kan weer) en een stukje verder, wacht ik op ze, tot ze er weer zijn.
Ze zijn gewoon even omgekeerd, ik zeg welke borden ze moeten volgen en 10 minuten later zijn we weer bij elkaar.
Onze navigaties zijn geen maatjes, dat is af en toe duidelijk. Ik rijd voor, dus Miep mag het werk doen :-) ;-).

Oh ja, we hebben ook héél véél dieren gezien onderweg, beren, koeien met spenen aan hun uiers, zwijnen en herten, máár dan wel op de borden langs de route, behalve hier en daar een dood beest op de weg, dus niets te zien.
Eigenlijk was het prima vertoeven in de camper met de airco, buiten was het op enig moment 38°. Dan wil echt niet uit de camper :-) een (frisse) neus halen.

Het was me het dagje wel, máár we zijn in Unterschwarza én binnendoor gereden, wat we graag wilden! De route was erg mooi gelukkig, alléén een beetje langer dan gepland.

Hier was ik ook op de heenweg vlak voor Maribor in Slovenië, het beginpunt van onze reis, nu bijna 4800 km gereden en ik moet er nog 1200 naar huis.
Ik had gisteren al een mailtje gestuurd, maar net zoals heen, was reserveren niet nodig. En er was plek zat, het is zelfs erg rustig, weinig plekken bezet.

We hadden niet veel trek meer en hebben mijn overgebleven chewapcici van de lunch (in een servetje meegenomen) gegeten met een sneetje broodje, was toch nog wel even lekker. Drankje erbij, prima!
Én eigenlijk was ik nog niet eens heel moe, wel gaar natuurlijk en het zitten beu, Peter en Ria hadden het helemaal gehad en waren heerlijk aan het kibbelen :-).

Het is 22.00 uur en eindelijk koelt het een beetje af en komen wij een beetje bij.
Zo lekker liggen en nog een beetje lezen.

Wat ik morgen doe, besluit in dan wel. Ria en Peter gaan ieg morgen verder.