Geen idee waar ik vandaag uit ga hangen :-)

Frankrijk, Plévenon

Zo begon mijn dag, met een prachtige zonsopkomst.

Ik probeer ieg zo'n 300 km te rijden vandaag en zoek dan een slaapplek. Of ik daar dan nog blijf hangt van het weer af, de voorspellingen geven aan dat het weer iets warmer wordt, want het was best fris gisteren. Ineens maar 9°, dat valt best even tegen.

Het was me het dagje wel, mijn titel had ik niet beter kunnen verzinnen gisteren.
Het begin, de eerste 200 km, ging voorspoedig, totdat ik in een file terecht kwam, echt stilstaan, uit de tegenovergestelde richting kwamen, politie, ambulances en de brandweer, dat voorspelde niet veel goeds en ze moesten nog mijn kant op komen, iedereen aan de kant, zodat de hulpdiensten snel ter plekke konden zijn, het was dus nog niet zolang geleden gebeurd. Na een kleine 3 kwartier kwam ik er voorbij, 1auto op zijn zijkant en een stuk of 3 die erbij betrokken waren. Schrikken, van alles en nog wat op de weg, tot koffers en kleding, het zal je maar gebeuren, gelukkig geen gewonden gezien.
Én ik had net nog wel bij de Shell een heerlijke cappuccino gehaald, met een croissant en een gebakje voor vanavond. Dat ging ook al niet zo vlotjes, de Starbucks automaten accepteerden mijn bankpas niet, in de rij dan maar, duurt even maar dan heb je ook wat.

Weer 75 km verder, dacht het is tijd om een slaapplek te gaan zoeken, ik had op mijn lunchstop, al een camping municipal gevonden in Brionne, daar was niemand bij de receptie én er stond niemand op de camping, daar ga ik dus niet staan, verder zoeken, plekje aan de Rijn bij de pont, leuk, maar ook daar staat geen kip, volgende cp bestaat niet meer, dan maar door naar Rouen, de eerste cp had zeer slechte recensies, talloze inbraken, zelfs deze week nog. Last but not least, aan de jachthaven, beland eerst op het terrein van een camperexpositie, :-) :-), ik dacht al wat een diversiteit aan campers hier en wat staan ze schots en scheef door elkaar. Ik had een afslag eerder naar rechts gemoeten, kwam een vriendelijke meneer met handen en voeten uitleggen, alléén handen eigenlijk, dormir ?!! Aanwijzend met zijn twee handen aan zijn hoofd. Eindelijk plek en een mooie plek, stroom én douche aanwezig, luxe.
Behalve de zeer onvriendelijke heer bij het havenkantoor dan, ik begon in het Engels, nou daar was meneer niet van gediend, Français zegt hij dwingend, ik in mijn beste Frans gezegd dat ik een plekje op het terrein wilde, hij snapte me ook nog en betaald heb ik, voor het laatste plekje aan het water van de haven

Al met al heb ik vandaag iets van 100 km meer gereden, alleen door het heen en weer crossen op zoek naar een slaapplaats. Gezocht én gevonden!

Voor morgen heb ik maar vast een plekje gereserveerd, een stukje voorbij Lille, al in België, bij een slager, ze serveren er diner en ontbijt, als je dat wil, hoe bijzonder :-).

Ik ga even bijkomen, mijn hoofd tolt en ben moe, tot morgen.