Dag 7 Bij de sporthal

Servië, 36201 Mataruska Banja

Als eerste boodschappen doen bij, jawel hoor :-), de Lidl in Uzise!!

Vandaag neem ik de korte route. Gisterenavond heb ik het niet voor elkaar gekregen de route via het klooster in mijn navigatie te krijgen. Maar dit is ook prima, we gaan nog genoeg kerken en kloosters zien. De route van 117 km gaat via de kloof van de Zapadna rivier.
Een mooie (groene)route over, dit keer, prima wegen.
Onderweg kom ik een aantal reisgenoten tegen en we drinken samen koffie op een grind terrein langs de weg. Ik spreek met Gerrie en Rob af naar een ander klooster te rijden, zij rijden voor, maar rijden toch verkeerd, zij rijden terug, ik ga verder en ben erg vroeg op het basketbalveld, waar er zelfs al een paar staan. Later krijgen we van reisleidster Lieke, op een zeer nare manier, de les gelezen. "We mogen niet voor 3 uur aankomen" ja, als de route ipv de aangegeven rijtijd van 4 uur maar 2 uur in beslag neemt........ trouwens we zijn géén kleine kinderen, ik zeg dan ook iets terug en later is ze poes lief en aardig, het is aangekomen dus.

Vandaag staan we op een verhard basketbalveld bij een particuliere sporthal. De eigenaar was vroeger een bekende basketbalspeler en traint nu, in zijn eigen sporthal, veelbelovende spelers. De eigenaar, vind het leuk zijn parkeerterrein tot een soort camperplek te maken, hoe bijzonder is dit én er is zelfs een zwembad, maar dan wél zonder water :-). De plek is niet groot, dus we staat hier wel wat dichter bij elkaar dan gewend. In de sporthal is het sanitair beschikbaar. Er is beperkt stroom, lekker veilig, niet dus, stekkerdozen en doorgelust. De camperplek ligt in een klein dorpje. Het is prima en we staan prima.
In de loop van de middag is er een gezamenlijk koffiemomentje, mét een slivovitsj, Lieke houdt er zelf wel van, maar laat ons wel meegenieten, brrrr, ik neem lekker thee.

Wim kijkt even mee met het invoeren in mijn navigatie en wat er misgaat, maar ook bij Ria klopt het niet, bij mij is het gelukkig gelukt met de invoer van een paar extra tussenpunten!

Kook lekker zelf in mijn Omnia witlofschotel, de helft is naar het dorp uit eten en ik loop ná het eten een rondje rond de sporthal, niet heel veel te beleven hier.

We verblijven hier maar 1 nacht, morgen weer verder voor alweer de laatste dag in Servië en al 1 week om, wat gaat de tijd toch snel pfff, ik ben al ruim 2 weken op pad.