Met de bus mee

Oostenrijk, Kaprun

Het is nog steeds mistig als ik wakker word, maar het wordt beter. Langzaam opstarten dan maar.
Martijn heeft vandaag een studiedag en moet achter de laptop.
Een dagje niet boarden dus, dat is even slikken voor hem, maar ja dit moest nog even voor zijn PhD.

Wij gaan gedrieën met de bus naar Zell am See, pakken de lift naar boven en hoe bijzonder is dat toch, we gaan door de wolken en boven is het stralend blauw, genieten dus! Heerlijk buiten op een terras een hapje en een drankje. Fritatensuppe en apfelstrudel met vanille saus, wat een combinatie hè, maar wel heel lekker ;-)
We laten Gj achter en gaan heerlijk wandelen naar een kapelletje op de berg, omhoog dus :-), dit betekent af en toe even stoppen om op adem te komen, want door de verse sneeuw omhoog lopen is best zwaar.
Het kapelletje is helaas afgesloten, maar mooi, helemaal van hout. We lopen nog een stuk verder omhoog en komen bij een speeltuintje, even schommelen, nee gekheid natuurlijk, maar de speeltuin was totaal onder de sneeuw verdwenen, alleen de bovenste legger van de schommel was nog zichtbaar.
We lopen dezelfde weg terug naar de lift, die we terug nemen naar beneden. We lopen naar het meer, bergafwaarts in een kleine drie kwartier. Gj is daar ook inmiddels. Het meer is prachtig, met hier en daar nog een vlaag mist, wat een bijzondere sfeer geeft. Weer genoeg te fotograferen :-).
De bus brengt ons wat later weer terug naar Kaprun, waar we vlakbij ons appartement een restaurant reserveren voor vanavond.

Het eten was top, nu heerlijk uitrusten van een sportieve wandeldag met schitterend weer.

Welterusten, bis morgen, liebe freunde.