Verjaardag

Frankrijk, Giffaumont-Champaubert

Mijn kind wordt 35 vandaag, wat word ik oud :(. Én ik ben er niet bij (hij vond het niet erg dat moeders de hort op ging).
Fijne dag lieverd!!

Ik ga weer een stukkie rijden, daar is het goed weer voor, na de prachtige dag van gisteren regent het nu en niet zo zuinig ook. Verder naar het zuiden ga ik niet, het weer blijft hier slecht, volgens de voorspellingen nog een week met héél véél regen, over een groot gebied. Kreeg gisteren al een foto van een ondergelopen camping, dat ga ik dus niet opzoeken natuurlijk.

Rustig aan opstarten, ik rijd maar 100 km naar Verdun, dus anderhalf uur, maar wie weet wat ik onderweg weer tegen ga komen ;-).
Ieg ga ik een stuk het regengebied uit hoop ik. Wat noordelijker ziet het er iets beter uit, ik ga het zien.

Onderweg ook heel nat en helaas de hele weg regen. Het is heel rustig en niet veel te bekijken, behalve de mooie weilanden, bossen en dorpjes, maar met dit weer is het niet echt leuk. Ik maak 1 stop bij een verlaten en vervallen station, jullie weten, daar hou ik van.
Ik moet tanken, maar ook op deze weg geen tankstation te bekennen, ik red het wel, maar vind het niet fijn. Voordat ik de camperplaats op ga, toch maar eerst door naar de dichtstbijzijnde pomp, gelukkig op 4 km, mijn lampje ging net aan :-).

Stukje terug naar de cp, een enorme plek aan de Meuse (Maas) waar slechts 4 campers op staan, dat worden er vast meer aan het eind van de middag. Ik vind een plek met harde ondergrond, dat is fijn met al dat water.
Vanmiddag was het binnen zitten, op een klein rondje cp na. Met zon zou het prachtig zijn hier én maar 7 km op de fiets naar Verdun en de oorlogs bezienswaardigheden. Hoop dat dat morgen gaat lukken. De voorspellingen zijn ieg iets beter.

Ik sta naast een Duitse camper en we staan beiden aan de rand van het vak voor 2 en ja hoor, er probeert er zich weer een tussen te wurmen. Ik hoef deze keer niets te zeggen, mijn buren zijn al buiten en leggen haarfijn uit dat dat niet te bedoeling is. Zoek en andere plek, er zijn er nog zo'n 50 vrij!

Kachel aan, het was nodig.
Heerlijk Kaiserschmarren gegeten, past bij het weer :-).
Beetje lezen en een beetje puzzelen is ook goed, maar het moet niet te lang duren en dan wetende dat het thuis de eerste zomerse dag is. Ach ja, die had ik gisteren.

Tot morgen , fijne avond.