Op het platte land

Oostenrijk, Roßleithen

En de derde etappe, iets minder km's vandaag (313), naar Camping Gleinkersee in Rossleithen.
Ja weer bij water, een mooi meer dit keer.
Hoop het deze keer wel van mijn plek te kunnen zien :-) .

Én mijn broodjes lagen deze keer op me te wachten.
Vroeg op weg, wat een hordes vrachtwagens, veel tunnels en af en toe een racemonster, waardoor het leek of ik stilstond, terwijl ik toch rond de 100 km p/u rijd, kom ik tegen vandaag. Onderweg vind je ook nog wel eens mooie parkings, oa deze aan het water.
Maar het ging weer lekker vlot en de eerste 1000 km's heb ik er al op zitten de afgelopen 5 dagen.

Roßleithen beslaat een oppervlakte van 68 km², waarvan zo'n 60% bebost is. De gemeente ligt aan de voet van de berg Warscheneck, in de Traunviertel, een streek in het zuiden van de deelstaat Opper-Oostenrijk. De gemeente telt zes gehuchten: Mayrwinkl, Pichl, Pießling, Rading, Roßleithen en Schweizersberg.

Iets na 12 uur neem ik de afslag naar Rossleithen, waar ik meteen bergop een grasmaaier (tractor) tegenkom, met zo'n uitsteeksel aan de zijkant. Hij is zeker niet van plan te stoppen, of zelfs maar iets opzij te gaan, ik moet achteruit, zo dicht mogelijk langs de vangrail, het past net, maar ja, net, is goed genoeg.
Mijn navigatie stuurt me naar rechts naar de camping en een bord langs de weg zegt rechtdoor naar Seebauer, dat volg ik maar en kom idd voor het restaurant te staan, waar iedereen direct mijn plek voor me gaat regelen. D1 is het geworden, straks nog terug om officieel in te schrijven. Én water dat zie ik, schitterend is het hier. Een hoekplek mét uitzicht op het meer, top!
De camping op zich valt wat tegen, geen drinkwater in de buurt, bij het restaurant zijn de douches en de toiletten, daar kun je water halen, lozen, geen idee? Plek op zich groot, maar rommelig, grind met gras erdoorheen en zo scheef als wat, dus keggen tevoorschijn.
Betalen voor de douche, afwas en stroom, wifi alléén goed bij het restaurant, terwijl het de duurste plek is tot nu toe. Ach ja, mag niet mopperen, het uitzicht en de omgeving maken veel goed en het weer is ook nog eens schitterend!

Mijn Oostenrijkse overbuurman wil mijn swing bekijken, hij heeft er zelf een gefabriceerd en wil me dat graag laten zien, oh jee, dan breekt zijn staalkabeltje, waarmee hij het gevaarte aan zijn deurscharnier heeft bevestigd, je zou erachter rijden :(. Ze hebben een mooie Knaus buscamper, maar wel met allemaal eigen maaksel "het is het niet niet", zonde van zo'n mooie bus.

Het is best warm. Lekker naar het meer, kijken of ik een plekje kan vinden om te zitten. Ik drink een heerlijk biertje op het terras. Er is geen ligweide voor zover ik het kan zien. Het restaurant sluit al om 6 uur, morgen ga ik daar een hapje eten, het schijnt top te zijn, vanavond het tweede deel van de pasta dan maar, ook lekker.

De zon schijnt nog heerlijk op mijn campertje en gaat bijna onder achter de bergen.
Het was weer een mooie dag.