Omhoog

Oostenrijk, Kaprun

Relaxed opgestart. Wij wat later omhoog dan Martijn natuurlijk.

Eerst de passen ophalen, er staat een flinke keu, maar het gaat soepel en we zijn snel bij de lift, de kassadame zegt "jullie zijn goed voorbereid", borg bijdehand en de qr in de aanslag :-).
We stappen uit de 1e gondel, maar hadden moeten blijven zitten, dus gaan weer terug, nog een lift of twee verder, drinken we met zijn vieren koffie, het weer is heerlijk, dus gaan we buiten op het terras zitten. Wel met een heleboel herrie uit de enorme boxen die er rond het terras staan, maar goed dat hoort er ook bij, ik word oud haha. Koffie smaakt bijzonder, nét te drinken, zag er zó lekker uit, de smaak een stuk minder.
We gaan verder naar de gletscher, het hoogste punt op ruim 3000 meter, met een treintje nemen we het laatste stuk. We lopen door een tunnel van 300 meter, door de rotsen, wat ook ingericht is in als een soort museum.(GJ is halverwege de tunnel blijven steken, oh nee zitten :-)). De tunnel loopt raar genoeg naar beneden, dat betekent straks omhoog lopen. Het uitkijkpunt van glas is prachtig én wat een vergezicht! De Großglockner als achtergrond onder een staal blauwe hemel.
Na mijn gebruikelijke fotografiemomentje, klaar voor de weg terug en dat valt idd flink tegen, het eerste stuk is steil 25%, dus af en toe even uithijgen, een bord geeft zelfs aan dat het op deze hoogte beter voor je hart is, heel rustig, met kleine stappen, omhoog te lopen. Ruby gaat er zelfs even bij zitten en GJ heeft het goed bedacht niet verder met ons mee te gaan, maar dan zijn we toch ineens terug en is het achteraf toch weer meegevallen op een stinkasem na ;-). Onderweg blijf ik nog wel even aan de rubberen mat hangen, tenminste dat dacht ik, maar het blijkt dat de zool van mijn rechter snowboot voor de helft los is gegaan, lastig lopen, maar vooral voorzichtig, zodat ik niet al met lopen mijn nek breek! Ach ja, zal mij niet gebeuren :-) ;-), er gaat altijd wel iets stuk.
Bij de eerste de beste sportshop (die zijn er hier héél veel) maar even om een touwtje gaan vragen, maar krijg, heel lief, een rol plakband met een schaar, de dame brengt me naar een bank, waar ik kan zitten om mijn boot (voor nood) kan repareren.

Inmiddels is het wel tijd om een hapje te gaan eten, gezellig met z'n vieren. Lekker authentiek Oostenrijks (warm) gegeten in een berg restaurant, vanavond wordt het dan maar een broodje.

Wij weer met de nodige gondels (zie kaartje) naar beneden en Martijn lekker nog een stuk snowboarden. Als we wat boodschappen hebben gedaan, is Martijn ook alweer beneden, hij gaat als een speer, sneller dan de liften.

Nu lekker met de beentjes omhoog op de bank, een broodje eten en zo onder de wol, oh nee, het Oostenrijkse dekbed :-), beetje appen met thuis, schrijven, lezen en dan lekker slapen.

Tot morgen.

Schitterend!!

Cindy 2022-02-06 21:28:47

😀

ivie74 2022-02-06 21:30:30

Ziet er prachtig en relax uit. Heerlijk genieten Happy Family 😀

Vanja 2022-02-06 22:30:37

Genieten jullie er maar van,klimmen en dalen in Kaprun ,wij zijn er ook geweest en Salm aan See..

Lenie 2022-02-07 09:42:32

Yvonne, ziet er prachtig uit en heel herkenbaar.....op de Schmittenhohe zijn we ook ooit geweest!!! Geniet!!! Gr Marianne

Marianne 2022-02-07 10:13:13

Jullie vertoeven in een prachtige witte wereld. Wij net als jullie ook onder een blauwe hemel maar het tegenovergestelde is dat wij onder palmbomen liggen met een briesje van zee over ons heen. Met 26 gr. is het hier heerlijk op Tenerife. Jullie allen veel plezier toegewenst. Frans en Ina